کد خبر: ۱۷۸۹۰۷
زمان انتشار: ۲۰:۴۲     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
نخست‌وزیر پاکستان اواخر امروز (یکشنبه) قرار است در نشستی با اعضای کابینه درباره موضوع رابطه با آمریکا پس از کشته شدن رهبر طالبان در حمله پهپادی به گفتگو بپردازد.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، مقام‌های دولت پاکستان مدعی شدند که آمریکا با این حمله، روند مذاکرات صلح میان اسلام‌آباد با طالبان را دچار تزلزل کرده است.

نثارعلی خان، وزیر کشور پاکستان گفت: نشست کمیته امنیت ملی کابینه فدرال پاکستان قرار است طی روزهای آتی به بررسی دورنمای کلی روابط و همکاری میان اسلام‌آباد و واشنگتن بپردازد.

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان که در زمان حمله پهپادی آمریکا در وزیرستان شمالی و کشته شدن حکیم الله محسود، رهبر طالبان در خارج از این کشور بوده قرار است در نشست امروز به بررسی استراتژی مذاکره دولت با واشنگتن بپردازد.

نواز شریف روز پنجشنبه در لندن اعلام کرد که مذاکرات صلح با طالبان آغاز شده و وی در بازگشت به پاکستان روند این مذاکرات را تسریع می‌بخشد.

احزاب مخالف دولت شریف فشارها بر اسلام‌آباد را برای قطع و راه‌های ترانزیتی برای نیروهای آمریکایی و ناتو به افغانستان افزایش داده‌اند.

عمران خان، رهبر حزب سیاسی ارشد و مخالف پاکستان به دولت اسلام‌آباد هشدار داده که از روز دوشنبه می‌تواند مسیرهای ترانزیتی تجهیزات و محموله‌ها برای ناتو را مسدود کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها