کد خبر: ۱۷۸۸۷
زمان انتشار: ۱۸:۵۴     ۲۷ مرداد ۱۳۹۰
چندی پیش در خبرها آمده بود که سیمن غانم برای اجرای کنسرت زنانه در شیراز مجوز گرفته است! کنسرتی که قرار است شهریور ماه در مجموعه فرهنگی‌، هنری «حافظ» شیراز به صحنه برود!

يه گزارش شيرازنا،سیمین غانم یکی از خواننده‌های زن قبل از انقلاب است که سابقه دو دهه خوانندگی قبل از انقلاب را در کارنامه خود دارد؛ وی در سال‌های پس از انقلاب ۵۷ از خوانندگی باز ماند اما نخستین کنسرت او پس از انقلاب در دوران اصلاحات و توسط دولت خاتمی مجوز گرفت و در تهران برگزار شد.

آخرین کنسرت وی نیز در ۲۰ خرداد سال جاری در تالار وحدت برگزار شد که با حاشیه‎ها و مخالفت‌های بسیاری همراه بود. همچنین قرار بود به مناسبت میلاد حضرت فاطمه (س) و امام علی (ع) این خواننده زن در کرمان و قزوین نیز اجرا داشته باشد که بدلیل مخالف‌های بسیار موفق به کسب مجوز نشد.

در حالی با اعتراض مردمی و مخالفت مسئولان استانی کنسرت این خواننده زن در برخی شهرها لغو شده است اما شاهدیم این خواننده زن به راحتی در شیراز برای اجرا مجوز گرفته است و قرار است پیش فروش بلیت‌های این‌ کنسرت نیز از دوم شهریور ماه آغاز ‌شود!

اکنون این سوال مطرح است که چرا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دستگاه‎های فرهنگی استان فارس مجوز برگزاری چنین کنسرتی را در شیراز که افتخار میزبانی سومین حرم اهل بیت(علیهماالسلام) را دارد داده‌اند؟!

مشخص نیست چه کسانی بدون در نظر گرفتن جایگاه رفیع شیراز، علمای بزرگ و هزاران شهید  آن، مجوز برگزاری کنسرت خواننده زن را در سومین حرم اهل بیت صادر کرده‌اند؟!

هرچند استاندار جدید نیز مدعی شده است که موضوع پایتخت فرهنگی شیراز با محوریت قرآنی پیگیری خواهد شد اما متاسفانه نگاه برخی از مسئولین کشوری و استانی به شیراز به جای اینکه یک نگاه معنوی باشد نگاه سیاحتی صرف یا در خوشبینانه‌ترین حالت نگاه دینی در گفتار است! این درحالیست که در گذشته‌ نیز شیراز و استان فارس در جنبه‌ى دین و عمق ایمان مذهبى دارای سابقه‌ی درخور تحسین و ستایش بوده است و همواره با بی‌بند و باری‌های اخلاقی مبارزه کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها