کد خبر: ۱۷۸۷۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۷     ۱۲ آبان ۱۳۹۲
مفتی گروه سلفی جیش‌الاسلام در سوریه عناصر مسلح را به خارج شدن از تحت لوای گروه جبهه النصره دعوت کرد.

به گزارش 598، فارس به نقل از پایگاه خبری المنار نوشت: ابوعبدالرحمن کعکی مفتی یک گروه سلفی جهادی موسوم به جیش الاسلام در سوریه گروه تروریستی جبهه النصره را هدف حملات لفظی قرار داد.

کعکی در فیلم ویدیویی که در اینترنت منتشر شده است گفت: ابو محمد گولانی فرمانده جبهه النصره محاسن خود را تراشیده است.

وی افزود: کسانی که زیر پرچم گولانی جنگ می‌کنند زیر پرچم یک مزدور هستند زیرا وی ناشناخته است و جنگ زیر پرچم فرد ناشناس جایز نیست.

ابو محمد گولانی رهبر جبهه النصره است که با گروه تروریستی القاعده در ارتباط است و کاخ سفید گروه تروریستی جبهه النصره را در فهرست گروهک‌های تروریستی قرار داده است.

فرمانده گروه مسلح جیش الاسلام در سوریه نیز زهران بن عبدالله علوش نزدیک به سعودی‌ها است.

جریان تکفیری وهابی مداخله‌جو در سوریه زهران علوش ملقب به شیخ را برای قرار گرفتن در رأس این هرم انتخاب کرده‌اند، وی فرزند عبدالله است که در عربستان مقیم بوده و به خاندان حاکم این کشور نزدیک است، او آموزه‌های وهابی را در مراکز وهابیت مستقر در شهر مدینه منوره فرا گرفته است.

دکتر حسام شعیب کارشناس جنبش‌های اسلامی در منطقه در گفت‌وگو با المنار تاکید کرد: بیشتر گروه‌های مسلح مخالف دولت در سوریه دیدگاه‌های تکفیری دارند و بیشتر آنها نیز از القاعده پیروی می‌کنند، اما در عرصه میدانی و بنا به منافع سلطه و نفوذ خود دچار اختلاف هستند.

دکتر شعیب تاکید کرد که علوش بازوی بندر بن سلطان در ریف دمشق است و دیدگاه‌های افراط‌گرای اسلامی و وهابی وی آخرین برگه عربستان سعودی در مانع‌تراشی در روند سازش مسالمت‌آمیز و حل سیاسی بحران سوریه است، وی در این راستا به دنبال افزایش خشونت‌ها و کشتار در سوریه است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها