کد خبر: ۱۷۸۴۵۵
زمان انتشار: ۱۹:۳۹     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
یک تاجر آمریکایی می‌گوید، او سال‌ها پیش از کشته شدن اسامه بن لادن محل سکونت وی را در پاکستان به بازرسان فدرال گفته بود و اکنون در جستجوی جایزه 25 میلیون دلاری‌اش است.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ در نامه دریافتی توسط خبرگزاری آسوشیتدپرس از دفتر حقوقی مستقر در شیکاگو به نمایندگی از "تام لی" آمده است، این تاجر 63 ساله جواهرات، محل سکونت اسامه بن لادن، رهبر القاعده در ابیت آباد پاکستان را در سال 2003 گزارش کرده بود.

نامه ارسالی از جانب دفتر حقوقی "لوئوی و لوئوی" به جیمز کومی، مدیر اف‌بی‌آی در ماه اوت حاکی از آن است که یک مامور اطلاعات پاکستان به "لی" گفته بود که بن لادن و خانواده‌اش را از پیشاور تا ابیت آباد همراهی کرده است.

بر طبق این نامه، تام لی این اطلاعات را با ماموران گمرک و اف‌بی‌آی در میان گذاشته بود. به گفته این تاجر آمریکایی، آن مامور اطلاعاتی پاکستان از خانواده‌ای بوده است که وی سال‌ها با آن‌ها تجارت داشته است و این خانواده پاکستانی مخالف اقدامات بن‌لادن بوده‌اند.

در این نامه اشاره شده لی تلاش‌های متعددی برای به دست آوردن جایزه‌اش کرده، اما هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

این تاجر آمریکایی در ایمیلی گفت: این باعث آزار من می‌شود و باید باعث آزار هر آمریکایی شود که من در سال 2003 دقیقا گفتم بن لادن کجا بود و آن‌ها به او اجازه دادند هشت سال دیگر زندگی کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها