کد خبر: ۱۷۸۴۵۱
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
معاون برکنار شده نخست وزیر سوریه اعلام کرد که یک توافق بین‌المللی حاصل شده است که بشار اسد دست‌کم تا بعد از برگزاری ژنو 2 در قدرت باقی بماند.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ قدری جمیل، معاون برکنار شده نخست وزیر سوریه در مصاحبه با شبکه العربیه اعلام کرد که توافق‌هایی در سطح بین‌المللی مبنی بر عدم برکناری بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه از قدرت تا بعد از برگزاری کنفرانس ژنو2، وجود دارد.

جمیل که از مخالفان داخلی دولت سوریه نیز هست، گفت: ما پیش از سخن گفتن درباره ژنو2 اصلاحات داخلی برای تشکیل دولت وحدت ملی را آغاز کرده بودیم.

وی همچنین عنوان کرد: موضوع برکناری بشار اسد امری غیر وارد است چرا که شرط برکناری وی تا پیش از اینکه مذاکرات ملی برگزار شود، خواسته‌ای غیرقابل قبول است.

جمیل درباره برکناری خود نیز گفت: منتظرم به دمشق بازگردم تا درباره دلایل این مساله با طرف‌های ذی‌ربط صحبت کنم به ویژه اینکه من قبل از ترک سوریه برای انجام دیدارهای رسمی با مسئولان صحبت کرده بودم و با مجوز دیپلماتیک و به صورت رسمی از کشور خارج شدم.

جمیل تاکید کرد که من از بازگشت به سوریه نمی‌ترسم چرا که ملت سوریه مرا حمایت خواهند کرد.

پیش از این قدری جمیل به دلیل خروج از در محل کارش بدون هماهنگی با مسئولان دولت سوریه و انجام فعالیت‌ها و دیدارهای سیاسی بدون اطلاع مقامات دمشق از سمتش برکنار شد. جمیل از چند روز گذشته در روسیه به سر می‌برد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها