کد خبر: ۱۷۸۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۷ مرداد ۱۳۹۰
درگيريهاي سختي ميان انقلابيون ليبي و نيروهاي قذافي در مناطق مختلف اين كشور روي داد كه طي آن، انقلابيون دست به پيشروي در جبهه هاي مختلف جنگ براي رسيدن به طرابلس زدند.
به گزارش 598 به نقل از گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا ، پايگاه خبري الجزيره صبح پنجشنبه در اين خصوص نوشت: انقلابيون روز چهارشنبه كنترل منطقه العرقوب واقع در جنوب غربي شهر البريقه را در دست گرفتند تا با اين كار مانع رسيدن كمك به نيروهاي قذافي از سمت غرب اين كشور شوند.
از سوي ديگر انقلابيون در چند محور در شهر البريقه با نيروهاي طرفدار قذافي درگير شده و موفق شدند شمار زيادي مين را در اين ناحيه كه گفته مي شود در هركيلومتر مربع هزار مين جاسازي شده ، خنثي كنند.
شايان ذكر است، انقلابيون به پيشروي خود در عمق شهر الزاويه واقع در غرب طرابلس نيز ادامه داده و اعلام كردند كه پالايشگاه نفت اين شهر را تصرف كرده اند.
يك منبع آگاه در ميان انقلابيون در شهر مصراته واقع در شمال غرب ليبي نيز تاكيد كرد كه آنان به سوي شرق كشور پيشروي كرده و به جاده شهر سرت زادگاه قذافي واقع در 400 كيلومتري طرابلس رسيده اند .آنها در حال حاضر مشغول نبرد با نيروهاي قذافي در منطقه الهيشه در 40 كيلومتري شرق شهر تاورغا هستند .
انقلابيون در جبهه جنوب نيز پس از حدود پنج ساعت درگيري شديد ، موفق به آزادسازي شهر مرزق شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها