کد خبر: ۱۷۸۱۷۳
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۱۱ آبان ۱۳۹۲
هزاران پاکستانی با برگزاری تظاهرات در سراسر این کشور به حملات بی‌رحمانه پهپادهای آمریکایی اعتراض کردند. اعتراض ها در چند شهر از سوی سازمان خیریه اسلامی " جماعت الدعوه " سازمان‌ دهی شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، معترضان با سر دادن شعارهای ضد آمریکایی پایان یافتن فوری حملات پهپادها به منطقه قبیله نشین شمال غرب پاکستان را خواستار شدند .

اعتراض به حملات پهپادهای آمریکا پاکستان را فرا گرفت
آنها هچنین پارچه نوشته‌ها و بنرهایی با مضمون شعارهای ضد آمریکایی نظیر " آمریکای تروریست کشور ما را ترک کن " و " آمریکا یک تروریست بین‌المللی است " در دست داشتند.

اعتراض به حملات پهپادهای آمریکا پاکستان را فرا گرفت
یکی از معترضان گفت : "ما یک اعتراض سراسری را ضد تهاجم آمریکا برگزار خواهیم کرد. ما به امریکایی‌ها اجازه نمی‌دهیم حق حاکمیت کشورمان را نقض کنند. "
اسلام آباد حملات پهپادها را نقض تمامیت ارضی و حق حاکمیت خود می‌داند و نواز شریف، نخست وزیر پاکستان نیز اخیرا موضوع حملات پهپادها را در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا مطرح کرده است.

اعتراض به حملات پهپادهای آمریکا پاکستان را فرا گرفت
اعزاز احمد چودری، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان نیز در این باره گفت :"من فکر می‌کنم موضع ما در قبال حملات پهپادها بسیار واضح و آشکار است. دولت به یک اجماع ملی بر سر این مساله رسیده است و در حال پیگیری راهبرد طرح این موضوع با آمریکا به طور مستقیم و همچنین بررسی آن در مجامع بین‌المللی است. "
واشنگتن ادعا می‌کند حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا ، شبه نظامیان طالبان را که نیروهای بین‌ المللی تحت هدایت آمریکا در کشور همسایه پاکستان را تهدید می‌کنند، هدف قرار می‌دهند . این درحالی است که بنابر آمارها غیرنظامیان پاکستانی قربانیان اصلی این حملات که بدون مجوز سازمان ملل انجام می‌شوند، هستند.
کشتار غیرنظامیان پاکستانی از جمله زنان و کودکان در حملات پهپادهای آمریکا به تیرگی روابط بین اسلام آباد و واشنگتن منجر شده است و مقام‌ های پاکستانی بارها در این باره به دولت آمریکا شکایت کرده‌اند.
شریف در ۲۳ اکتبر گفت : " حملات پهپادهای آمریکا غیرقابل قبول است و از باراک اوباما خواست به این حملات پایان دهد ."
شریف پس از دیدار با اوباما در کاخ سفید در یک کنفرانس خبری گفت : " من مساله پهپادها را نیز در این دیدار مطرح کردم و بر ضرورت پایان یافتن این حملات تاکید کردم. "
شریف پیش‌تر گفته بود حملات پهپادها مردم پاکستان را "به شدت ناراحت و آشفته " کرده است و دولت وی مصمم است به این حملات پایان دهد.
وی افزود : " استفاده از پهپادها نه تنها نقض حق حاکمیت ماست بلکه این حملات به تلاش‌های ما برای ریشه کنی تروریسم از کشورمان نیز آسیب می‌زند. "
شریف تاکید کرد مساله پهپادها به "یک موضوع مهم آزار دهنده " در روابط اسلام آباد و واشنگتن تبدیل شده است.
دانشکده حقوق دانشگاه استنفورد و دانشگاه نیویورک در سپتامبر سال ۲۰۱۲ طی گزارشی درباره اثراتی که این حملات پهپادی بر زندگی مردم عادی در مناطق قبیله نشین پاکستان دارد، هشدار دادند.
در این گزارش آمده است که " شمار اهداف اصلی و سطح بالا که در این حملات کشته می‌شوند در مقایسه با تلفات کلی بسیار ناچیز و در حدود ۲ درصد است. "

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها