کد خبر: ۱۷۷۹۷۹
زمان انتشار: ۲۳:۲۳     ۰۹ آبان ۱۳۹۲
هادی الموسوی یکی از مسئولان جمعیت معارض الوفاق بحرین گفت: شکنجه در بحرین همچنان ادامه دارد و قربانیان از ترس انتقام دولت شکایت خود را ابراز نمی‌کنند.

به گزارش 598،  خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «الوسط بحرین»، هادی الموسوی یکی از مسئولان جمعیت معارض الوفاق بحرین گفت: شکنجه در بحرین چیز جدیدی نیست و متوقف نیز نشده است و قربانیان از ترس انتقام مسئولان از شکایت خودداری می‌کنند.

موسوی در یک کنفرانس خبری در مقر جمعیت الوفاق در منطقه زنج گفت: من به تیم تحقیق ویژه دادستان کل گفته‌ام  اگر می‌خواهید که کسی از شکنجه شکایت نکند پس باید شکنجه گران را مجازات کنید.

وی تصریح کرد: بیشترین مکانی که در آن شکنجه رخ می‌دهد مرکز تحقیقات جنایی است.

این مسئول جمعیت الوفاق تاکید کرد: جمعیت الوفاق هر نقض قانونی را در هر نقطه از بحرین رصد می‌کند و این یک مسئولیت شرعی، انسانی و قانونی است.

هادی الموسوی گفت: عدم اجازه به مسئول ویژه شکنجه سازمان ملل برای دیدار از بحرین دلیل بر وجود شکنجه در بحرین است.

موسوی اظهار داشت که ما 1866 شکایت از وقوع شکنجه را به کمیته مستقل حقیقت یاب بحرین تحویل داده‌ایم و افزود: «من با 11 خانواده از کسانی که فرزندانشان مورد شکنجه قرار گرفته‌اند دیدار داشته‌ام و آنها اسم شخص شکنجه‌گر را نیز ارائه داده‌اند.» 

موسوی در ادامه گفت: مقامات بحرین در تلاش هستند تا با مسافرت‌های خود چهره بحرین را خوب جلوه دهند و وقوع شکنجه را در این کشور نفی کنند.

وی افزود: اگر مقامات بحرینی از کلام خود در مورد عدم وقوع شکنجه در بحرین مطمئن هستند پس باید به نماینده سازمان ملل اجازه بدهند تا از بحرین دیدار کند تا راستی کلام آنها مشخص شود.

موسوی همچنین ادامه داد: شکایت‌های زندانیانی که از درمان محروم می‌شوند رو به افزایش گذاشته است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها