کد خبر: ۱۷۷۵۶۶
زمان انتشار: ۱۴:۱۱     ۰۸ آبان ۱۳۹۲
«پس از ابراز تمایل دولت روحانی برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، از سوی اوباما ماموریت یافته ام این موضوع را بررسی کنم.»

به گزارش 598 به نقل از جام، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، دوشنبه شب از ایران خواست تا تمایل خود به پیگیری برنامه صلح آمیز هسته ای را ثابت کند. وی در عین حال خواهان حمایت افکار عمومی آمریکا و کنگره این کشور از آنچه که "تلاش برای کاهش سلاح های هسته ای در سراسر جهان" خواند، شده است.

 

 

آمریکا تنها استفاده کننده از بمب اتمی است و درحال حاضر بیشترین کلاهک های اتمی جهان را در اختیار دارد. با این اوصاف مشخص نیست منظور آقای کری از "تلاش برای کاهش سلاح های هسته ای در سراسر جهان" چه بوده است.

 

 

به نوشته گلوبال تایمز (globaltimes)، کری در مراسمی سخن می گفت که از سوی حامیان کاهش سلاح های کشتار جمعی برگزار شده بود. وی تاکید کرد، پس از ابراز تمایل دولت روحانی برای اثبات صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران، از سوی اوباما ماموریت یافته این موضوع را بررسی کند.

 

 

وزیر خارجه آمریکا در عین حال گفت که ایران باید چنین تمایلی را در عمل ثابت کند و اقدامات این کشور هم باید واقعی و قابل اثبات باشند چراکه "سخن گفتن نمی تواند جایگزین اقدام واقعی شود".

 

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها