کد خبر: ۱۷۷۴۹
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
موسسه آمار اروپا موسوم به يورو استات در تازه ترين گزارش خود رشد اقتصادي منطقه يورو طي سه ماه دوم 2011 را 0.2 درصد و رشد اقتصادي فرانسه در اين مدت را صفر اعلام كرد.
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاري فارس از رويترز كاهش رشد اقتصادي آلمان و فرانسه موجب كاهش شديد رشد اقتصادي منطقه يورو در سه ماه دوم 2011 شده است و اين مساله موجب افزايش نگرانيهاي بين المللي در خصوص وقوع موج جديد بحران مالي و ركود اقتصادي شده است . بر اساس اين گزارش رشد اقتصادي منطقه يورو طي سه ماه دوم 2011 به 0.2 درصد كاهش يافته است. رشد اقتصادي اروپا در سه ماه نخست 2011 به بيش از 0.8 درصد رسيده است .
رشد اقتصادي آلمان در اين مدت به كمتر از 0.1 درصد رسيده است كه اين كمترين رشد اقتصادي اين كشور در بيش از دو سال اخير است . رشد اقتصادي آلمان بزرگترين اقتصاد منطقه يورو طي سه ماه نخست 2011 به بيش از 1.3 درصد رسيده بود.
بر اين اساس رشد اقتصادي فرانسه دومين اقتصاد بزرگ منطقه يورو نيز در اين مدت به صفر درصد رسيده است . كاهش رشد اقتصادي منطقه يورو در اين مدت موجب افزايش نگرانيهاي بين المللي نسبت به وضعيت اقتصادي منطقه يورو شده است .
كارشناسان اقتصادي همچنين بر اين باورند كه رشد اقتصادي اروپا در سه ماه سوم 2011 كاهش خواهد يافت .
موسسه آمار اروپا در ادامه افزود رشد اقتصادي اسپانيا كه به شدت در معرض بحران مالي قرار گرفته است در سه ماه دوم امسال به كمتر از 0.2 درصد رسيده است . رشد اقتصادي پرتغال نيز در اين مدت به صفر درصد رسيده است . تنها اتريش در بين كشورهاي منطقه يورو با افزايش يك درصدي رشد اقتصادي روبرو شده است .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها