کد خبر: ۱۷۷۳۱۹
زمان انتشار: ۲۲:۵۵     ۰۷ آبان ۱۳۹۲

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، "سرگئی شایگو" وزیر دفاع روسیه امروز، سه شنبه در نشست مشترک وزرای دفاع روسیه و بلاروس در مسکو تاکید کرد که نظامی کنونی که بر روابط بین‌المللی حاکم است، امنیت همه کشورها در برابر تهدیدات پیش روی جامعه جهانی را بطور مساوی تامین نمی‌کند.

شایگو یادآور شد که تمایلات مشخص برای استفاده از روشهای نظامی برای حل مشکلات بوجود آمده به برخوردهای حقوقی و مورد توافق در روابط بین المللی آسیب جدی وارد ساخته است.

وزی دفاع روسیه افزود: برخی کشورها تفسیر کاملا گسترده‌ای از قطعنامه شورای امنیت در رابطه با استفاده از توان نظامی برای حل مشکلات دارند و نمونه آشکار آن حوادث سال گذشته در لیبی و همچنین تمایل شدید برخی کشورها برای تکرار این سناریو در خصوص سوریه تا همین اواخر است.

شایگو با اشاره به اینکه راه برون رفت از وضعیت بوجود آمده ایجاد اهرم موثری در تامین امنیت بین‌المللی است، یادآور شد: در عین حال لازم است تا برخوردها نسبت به توسعه منطقه‌ای مشارکت‌ها برای مقابله با تهدیدات جهان امروز بهبود یابد.

وی توضیح داد: این مسئله در وهله نخست مربوط به سازمان پیمان امنیت جمعی و اتحادهای نظامی موجود بین کشورهای می‌شود و در همین راستا روسیه و بلاروس به توسعه همکاری‌های نظامی خود در منطقه می‌پردازند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها