کد خبر: ۱۷۷۱۹
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۲۶ مرداد ۱۳۹۰
رئيس‌جمهوري ايران با استقبال از پيشنهاد روسيه براي حل و فصل گام به گام مسائل مربوط به برنامه هسته‌اي جمهوري اسلامي آمادگي تهران براي همكاري در اين زمينه را اعلام كرد
به گزارش 598 به نقل از فارس از خبرگزاري «نووستي»، "محمود احمدي نژاد " رئيس‌جمهوري ايران پيشنهاد روسيه براي حل و فصل مسائل مربوط به برنامه هسته‌اي اين كشور را پذيرفت.

احمدي نژاد روز سه‌شنبه در ديدار با "نيكولاي پاتروشيف " دبير شوراي امنيت روسيه در تهران گفت: جمهوري اسلامي از پيشنهاد روسيه در خصوص حل و فصل گام به گام مسائل هسته‌اي ايران استقبال مي‌كند و آماده ارائه پيشنهاد براي همكاري در اين زمينه است.

پاتروشيف در سفر خود به تهران با "سعيد جليلي " دبير شوراي امنيت ملي ايران، "علي اكبر صالحي " وزير امور خارجه و همچنين رئيس‌جمهوري اين كشور ديدار و گفت‌وگو كرد. مسائل هسته‌اي ايران، بخصوص توسعه همكاري تهران با آژانس بين المللي انرژي اتمي و گروه «1+5» در مركز توجه اين مذاكرات قرار داشت.

لازم به ذكر است، پيش از اين مقامات آمريكايي اعلام كرد كه با علاقه نتيجه سفر دبير شوراي امنيت روسيه به تهران با هدف كمك به حل و فصل مسائل هسته‌اي ايران را دنبال خواهد كرد.

"سرگئي لاوروف " وزير امور خارجه روسيه در سفر اخير خود به واشنگتن اعلام كرده بود كه مسكو مخالف به انزوا درآوردن ايران است و معتقد است كه حل و فصل مسائل هسته‌اي ايران تنها از طريق همكاري امكان پذير خواهد بود. به گفته وي، حل اين مشكل نيازمند اقدام «گام به گام» است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها