کد خبر: ۱۷۷۱۴
زمان انتشار: ۱۹:۵۸     ۲۵ مرداد ۱۳۹۰
تحقيقات دادستاني امنيت عالي مصر از جاسوس اردني ثابت مي‌كند كه موساد عليه تمام كشورهاي منطقه خاورميانه جاسوسي مي‌كند.
به گزارش 598 به نقل از مشرق، فارس به نقل از روزنامه الاهرام نوشت: روز گذشته يك اردني و يك اسرائيلي در قاهره به اتهام جاسوسي براي رژيم صهيونيستي دستگير و براي بازجويي به دادستاني جنايي مصر تحويل داده شدند.

تحقيقات دادستاني امنيت عالي مصر از بشار ابراهيم ابو زيد، متهم اردني پرده از حقايق خطرناكي برمي‌دارد كه ابو زيد طي تحقيقات به آنها اعتراف كرد.

از اعترافات بدست آمده از اين جاسوس اردني اين‌گونه برمي‌آيد كه سازمان اطلاعات و جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) از طريق سيم كارت‌هاي تلفن همراه اقدام به جاسوسي از تمام مكالمه‌هاي بين المللي و دستگاه‌هاي اينترنتي منطقه خاورميانه و بويژه مصر و سوريه و عربستان و يمن و ليبي و الجزاير و ايران و لبنان و عراق مي‌كند.

از تحقيقات صورت گرفته آشكار مي شود كه هنوز مصري‌ها در اين شبكه كه از دو سال پيش فعاليت خود را در مصر توسط ابوزيد آغاز كزد، به دام نيفتاده‌اند.

افسران اطلاعاتي مصر موفق شدند، با تحت نظر قراردادن ابو زيد دو شبكه جاسوسي را كشف كنند كه از طريق شنود تماس‌هاي بين المللي براي موساد جاسوسي مي‌كردند.

متهم اردني در طول تحقيقات كه روند آن را عبد المجيد محمود، دادستان مصر شخصا برعهده دارد، اعتراف كرد كه از دو سال پيش از طريق يك افسر سازمان اطلاعات اسرائيلي و پس از آشنايي با وي از طريق اينترنت به خدمت موساد درآمد.

وي در ادامه مي‌گويد: پس از آن چندين بار با وي در خارج ديدار داشته و يك دوره آموزشي قرار دادن دستگاه‌هاي شنود بر يكي از بلندترين برج‌هاي شبكه تلفن همراه را ديده كه مهمترين آن در منطقه الزويعه در شهر رفح شمال سينا بوده است.

بشار ابو زيد مي‌گويد: مبالغي را از موساد و توسط اووير هراري، افسر موساد دريافت كرده تا دستگاه‌هاي شنودي را در ماهواره نصب كرده و از اين طريق افسران موساد موفق شدند، تماس‌هاي مقامات و شهروندان مصري به خارج از كشور را شنود و كنترل كنند و حتي از تمام آنچه در خارج و داخل كشور مي‌گذرد، باخبر شوند.

اين متهم اردني همچنين اعتراف كرد كه اقدام به گرفتن تصاوير و نگارش گزارش‌هايي از وضعيت نيروها و دستگاه امنيتي و افسران نيروهاي مسلح مصر و تحركات آنها داخل مصر كرده است.

وي در ادامه گفت كه گزارش‌هايي نيز از تاسيسات آب و گاز و برق و خدمات و ميزان در معرض تهديد و خطر بودن آنها پس از بروز انفجارهايي در جنوب سينا ارائه داده و گزارش‌هايي هم براي افسران موساد از حوادث پس از انقلاب 25 ژانويه ارسال كرده است.

ابو زيد داراي همسري مصري است و از طريق پدرش با وي آشنا شده و هيچ‌يك از اعضاي خانواده‌اش از جاسوسي وي اطلاع نداشته‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها