کد خبر: ۱۷۷۰۰
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۲۵ مرداد ۱۳۹۰
مسئول ارتباطات رسانه‌اي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) از همكاري نكردن و ممانعت مسئولان نمايشگاه قرآن از ارائه و فروش آثار و كتاب‌هاي آيت‌الله مصباح يزدي خبرداد.

علي مسعودي،‌مسئول ارتباطات رسانه‌اي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در گفت‌‌وگو با خبرنگار آيين و انديشه خبرگزاري فارس از روند عدم همكاري‌ مسئولين نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم با مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) انتقاد و گلايه كرد.
وي در ادامه افزود: مسئولين نمايشگاه، در حالي به مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) غرفه فروش محصولات را ندادند كه به ساير مراكز علمي پژوهشي ازجمله پژوهشگاه حوزه و دانشگاه،‌ پژوهشگاه فرهنك و انديشه اسلامي علاوه بر غرفه معرفي و نمايش آثار و فعاليت‌ها، غرفه فروش هم داده‌اند.
مسعودي با بيان اينكه ما سخنان انتقادآميز خود را از اين موضع‌گيري در حالي به وزير ارشاد اعلام كرديم كه وي به همراه هئيت همراه از جمله حجت‌الاسلام حميد محمدي، از غرفه مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) احتمالا به عمد بازديد نكردند.
مسعودي با بيان اينكه سيدمحمد حسيني، وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي پس از شنيدن سخنان نماينده مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره)، دستور شفاهي به حجت‌الاسلام محمدي براي رفع مشكلات مؤسسه آموزشي را داد، خاطرنشان كرد: بيش از يك هفته از دستور وزير مي‌گذرد، اما در حالي كه به درخواست‌هاي مشابه جامعه عمل پوشانيده‌ شده است و قريب به ۱۰ غرفه جديد از جمله غرفه خبرگزاري سينما راه‌اندازي شده است، اما هنوز درخواست مؤسسه براي راه‌اندازي غرفه فروش آثار آيت‌الله مصباح يزدي عملياتي نشده است و پي‌گيري ها ما نيز به جايي نرسيده است و وعده سر خرمن و توجيهات غير قابل قبول داده مي‌شود.
وي با بيان اينكه مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) در نمايشگاه سال جاري و همچنين سال قبل شاهد كم لطفي، مسئولين اجرايي نمايشگاه قرآن بوده‌ است، تصريح كرد: با وجود اينكه در اين نمايشگاه از افراد بسياري براي بازديد دعوت رسمي شده است، اما متأسفانه دعوت از آيت‌الله مصباح يزدي، دعوتي همراه با بي احترامي بود، چرا كه وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي به نماينده مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) گفت كه آيت‌الله مصباح به قدر كافي مشهور هستند، لذا شما خودتان درخواست كنيد از نمايشگاه بازديد كند، اين در حالي است كه بسياري از افراد ديگري را به طريق رسمي دعوت مي‌كنند.
مسعودي در ادامه سخنان خود اظهار داشت: مسؤلين نه تنها اجازه راه‌اندازي غرفه فروش آثار آيت‌الله مصباح يزدي را نداده‌اند، بلكه اجازه فروش آثار مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني را هم در ساير غرفه‌ها را نداده‌اند از جمله پژوهشگاه حوزه و دانشگاه را از ارائه آثار مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) منع كرده و لذا به نحوي از نشر آثار آيت‌الله مصباح در نمايشگاه قرآن جلوگيري شده است.
وي همچنين از روند همكاري مسئولين با برگزاري نشست‌هاي مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني (ره) انقاد كرد و گفت: مؤسسه براي سال جاري نمايشگاه قرآن، سه نشست علمي را طراحي كرده بود كه با رفتار غير منصفانه مسئولين مواجه شد، از جمله اينكه در حالي كه ما برگزاري نشست‌هاي را از مدت‌هاي قبل اعلام كرده بوديم، سالن‌هاي بسيار نامناسب را براي برگزاري نشست‌هاي در اختيار ما قرار دادند.
مسعودي در پايان سخن خود خاطرنشان كرد كه اين نوع همكاري‌هاي مسئولين نشان از عدم اشتياق مديريت كلان نمايشگاه بين المللي قرآن با توزيع آثار و انديشه‌هاي آيت‌الله مصباح يزدي در نمايشگاه قرآن است كه اهدافي را خاصي را دنبال مي‌كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها