کد خبر: ۱۷۶۸۹۵
زمان انتشار: ۱۱:۴۱     ۰۶ آبان ۱۳۹۲
رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس، گفت: طرح منع معرفی افراد بالای ۶۰ سال برای وزارت، استانداری و معاون وزیر با ۲۰۲ امضا نهایی شده و فردا جهت اعلام وصول تقدیم هیئت رئیسه می‌شود.
عزت‌الله یوسفیان‌ملا رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی از نهایی شدن طرح منع انتخاب بازنشستگان برای استاندار، وزیر و معاون وزیر از سوی دولت خبر داد و گفت: این طرح در جلسات گذشته کمیسیون مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و قرار است فردا، جهت اعلام وصول تقدیم هیئت رئیسه مجلس شود.

وی افزود: این طرح تا روز جمعه گذشته، امضای 154 تن از نمایندگان مجلس را داشت که با توجه به اینکه مفاد آن مورد استقبال بسیاری از نمایندگان قرار گرفت، بنابراین در حال حاضر 202 تن از نمایندگان این طرح را امضا کرده‌اند که با این تعداد امضا، فردا تقدیم هیئت رئیسه می‌شود.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس در ادامه اظهارداشت: بر اساس برنامه پنجم توسعه، دولت فقط می‌تواند با مصوبه مجلس، افراد بازنشسته را برای مدت زمانی مشخصی در سطوح بالای اجرایی به کار گیرد، بنابراین با توجه به اینکه برخی از مشاغل نیاز به نیروی جوان و خلاق دارد، نمایندگان طرحی را تدوین کرده‌اند که بر اساس آن، انتخاب استانداران، وزرا و معاونان وزرا از میان بازنشستگان و افراد بالای 60 سال را ممنوع می‌کند.

یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه معاونت پارلمانی رئیس جمهور وعده داده که به‌کارگیری افراد بازنشسته و بالای 60 سال به عنوان استاندار، وزیر و معاون وزیر در دولت متوقف می‌شود، گفت: البته ما به دلیل وعده دولت، تقدیم این طرح را به هیئت رئیسه متوقف نکرده‌ایم، بلکه نمایندگان خواهان امضاهای بیشتری برای این طرح هستند.

وی خاطرنشان‌کرد: البته امکان افزایش امضاها برای این طرح وجود دارد و ممکن است که تا زمان تقدیم به هیئت رئیسه، تعداد امضاها افزایش یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها