کد خبر: ۱۷۶۸۵
زمان انتشار: ۱۶:۴۹     ۲۵ مرداد ۱۳۹۰

روزنامه "شرق" در شماره امروز خود در اقدامی عجیب به تبلیغ کارگردان یک فیلم مستهجن و غیراخلاقی که با مقاصد سیاسی علیه جمهوری اسلامی ایران ساخته شده، پرداخته است.

به گزارش رجانیوز، این روزنامه که چندماهی است از توقیف خارج شده و تلاش می‌کند تا با تمرکز ویژه بر مسائل فرهنگی، به استحاله مفاهیم دینی و انقلابی بپردازد، در جدیدترین اقدام خود با "گراناز موسوی" کارگردان فیلم زیرزمینی و موهن "تهران من حراج" مصاحبه کرده و به تقدیر از او پرداخته است.

گراناز موسوی که هم اکنون ساکن استرالیاست، این فیلم را به عنوان پروژه دانشجویی خود در مقطع دکترا به صورت زیرزمینی و غیرقانونی تولید کرده است؛ فیلمی که روایتگر چهره‌ای زشت، غیراخلاقی و غیرانسانی از مردمان پایتخت ایران است.

فیلم های زیر زمینی از بُعد ساختاری نوعی نافرمانی مدنی محسوب می‌شوند؛ زیرا انجام فعالیت‌های سینمایی در هر کشوری باید با کسب مجوز از مراجع قانونی انجام شود که فیلم های زیر زمینی این قاعده را نقض میکند. این که یک فیلم بدون مجوز در داخل ایران تولید شود همان ویژگی نافرمانی مدنی را دارد و مسولان باید از تولید قارچ گونه این نوع فیلم ها که محتوای آنها اکثرا شِکوه کردن مغرضانه از ایران و نظام اجتماعی حاکم بر آن، سرخوردگی، اعتیاد و مسائل جنسی و عدم رعایت خطوط قرمز است جلوگیری کنند.

گفتنی است رپرتاژ آگهی شرق برای کارگردان "تهران من حراج" درحالی صورت گرفته که بازیگر نقش اول این فیلم چندی پیش به دلیل حضور غیرقانونی در آن بازداشت شده بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها