کد خبر: ۱۷۶۸۴۷
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۰۶ آبان ۱۳۹۲
وزیر کشور آلمان در حال اعمال فشار به واشنگتن برای ارائه «اطلاعات کامل» درباره جاسوسی از تلفن همراه آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و برنامه های جاسوسی دیگر این کشور است.

به گزارش 598 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، هانس پیتر فردریش وزیر کشور آلمان گفت، وی اطلاعات کاملی را درباره همه این اتهامات خواستار است و اگر آمریکایی ها تلفن همراه شهروندان را در آلمان شنود کرده اند قانون آلمان را در خاک این کشور نقض کرده اند.
وی افزود : شنود مکالمات تلفنی یک جرم است و مسئولان آمریکائی باید نسبت به آن پاسخگو باشند.
روسای سازمان های جاسوسی آلمان در نظر دارند برای گفتگو درباره ابعاد جاسوسی آمریکا از سران و شهروندان آلمان به واشنگتن سفر کنند.
بر پایه ی اسناد پایگاه اطلاعات آژانس امنیت ملی آمریکا ، تلفن همراه مرکل از سال 2002 پیش از آنکه وی صدراعظم آلمان شود شنود می شده است.

این درحالی است کاخ سفید و آژانس امنیت ملی آمریکا خبرهای منتشر شده درباره اطلاع داشتن باراک اوباما از شنود مکالمات تلفنی آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را تکذیب کردند.
سخنگوی کاخ سفید روز یکشنبه خبر منتشر شده رسانه های آلمانی در خصوص اطلاع داشتن باراک اوباما ‌از شنود تلفن آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان،‌ توسط آژانس امنیت ملی آمریکا را رد کرد.
گفتنی است که خانم مرکل از آمریکا خواست تا درباره گزارش‌های منتشر شده از عملیات محرمانه آمریکا برای شنود مکالمات تلفنی و دیجیتال توضیح دهد.

هفته نامه آلمانی زبان اشپیگل نیز که مدعی شد مدارک سری آژانس امنیت ملی آمریکا را در اختیار دارد نوشت،‌ آمریکا در سال 2010 میلادی حدود هشتاد مرکز جاسوسی در اروپا داشته است که مراکز مشترک میان سیا و آژانس امنیت ملی آمریکا بود. این افشا گری ها بر اساس مدارک منتشر شده توسط ادوارد اسنودن انجام می شود.
اشپیگل همچنین به مراکز جاسوسی آمریکا در دیگر شهرهای اروپایی مانند پاریس، مادرید، پراگ و ژنو اشاره کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها