کد خبر: ۱۷۶۳۴۰
زمان انتشار: ۱۲:۱۵     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
رژیم صهیونیستی اقدام دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در بازداشت یک گروه از جنبش حماس را که برای ارسال هواپیمای بدون سرنشین بمب‌گذاری شده به اسرائیل برنامه‌ریزی کرده بودند، ستود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، رژیم صهیونیستی ضمن قدردانی از اقدام دستگاه‌های امنیتی تشکیلات خودگردان در بازداشت یک گروه از حماس که برای ارسال هواپیمای بمب‌گذاری شده از الخلیل به اسرائیل برنامه‌ریزی کرده بودند، تاکید کرد که دستگاه‌های امنیتی دستاوردهایی در مبارزه با سازمان‌های فلسطینی بویژه حماس و جهاد اسلامی محقق کردند.

بر اساس این گزارش نیروهای امنیتی فلسطین اخیرا یک باند وابسته به جنبش حماس را که سعی داشت یک هواپیمای بدون سرنشین بمب‌گذاری شده را از منطقه الخلیل به داخل اسرائیل ارسال کند، بازداشت کرد.

گفت‌وگوی تلفنی عباس و پادشاه بحرین

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین شب گذشته با پادشاه بحرین تلفنی گفت‌وگو و از حمایت‌های وی از فلسطین و قضایای امت عربی تقدیر و تشکر کرد.

«محمود عباس» در تماس تلفنی با «حمد بن عیسی آل خلیفه» از وی به خاطر حمایت از فلسطین و قضایای امت عربی قدردانی کرد.

حمد بن عیسی روز چهارشنبه در مراسم افتتاح فعالیت‌های شورای ملی (مجلس نمایندگان و شورا) گفت که با وجود همه حوادثی که امت عربی و اسلامی با آن مواجه است، قضیه اصلی را که همان فلسطین و درد و رنج ملت آن است، فراموش نمی‌کنیم.

وی بر ایستادگی بحرین در کنار ملت فلسطین برای رسیدن به خواسته‌های مشروع خود و کمک به تلاش‌هایی که جهت دستیابی به راه‌حل عادلانه و فراگیر مبنی بر تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف در جریان است، تاکید کرد.

درخواست از 50 کشور برای تحریم شهرک‌های صهیونیستی

تشکیلات خودگردان فلسطین ماه گذشته از 50 کشور خواست تا با صدور دستوراتی به 500 شرکت فعال در کشور خود از آنها بخواهند که روابط تجاری خود با شهرک‌های صهیونیستی واقع در کرانه باختری و قدس شرقی را قطع کنند زیرا این روابط غیرقانونی و نقض قانون بین المللی است.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از «محمد اشتیه» عضو تیم مذاکرات فلسطینی نوشت که وزارت خارجه فلسطین با ارسال نامه‌هایی به کشورهای خارجی صدور دستورات به شرکت‌های خصوصی که روابط تجاری با شهرک‌های صهیونیستی دارند را به قطع روابط و خروج سرمایه‌های خود از این شهرک‌ها فراخواند از جمله این شرکت‌ها، شرکت زیرساخت فرانسه «والیه» است که در حال اجرای پروژه‌هایی در قدس شرقی است و نیز شرکت پشتیبانی انگلیس «G4S» است که تجهیزات مربوط به ایست‌ها و موانع اسرائیلی را تامین می‌کند.

مصر گذرگاه رفح را تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌کند

مسئولان مصری  امروز شنبه گذرگاه مرزی رفح را پس از آنکه دیروز برای عبور حجاج فلسطینی، دانشجویان و بیماران باز کرده بودند، تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌کنند.

«ماهر ابوصبحه» مدیر اداره گذرگاه‌ها و مرزهای غزه در اظهاراتی مکتوب اعلام کرد که طرف مصری شب گذشته رسما ابلاغ کرد که امروز شنبه گذرگاه رفح را تا اطلاع ثانوی تعطیل می‌کند.

بعد از برکناری مرسی در ماه ژوئن گذشته تاکنون این گذرگاه به صورت جزئی فعالیت داشته و با توجه به مسدود بودن نوار غزه روزانه بر تعداد فلسطینی‌هایی که در این منطقه مانده‌‌اند، افزوده می‌شود که ممکن است منجر به بروز فاجعه انسانی شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها