کد خبر: ۱۷۶۳۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
مرد شماره دوی سابق سازمان سیا تاکید کرد، افشای برنامه های جاسوسی آمریکا توسط ادوارد اسنودن به دشمنان آمریکا کمک کرده و جدی ترین مورد از افشای اطلاعات طبقه بندی شده در تاریخ این کشور به شمار می رود.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم مایکل مورل که پیش از این معاون سازمان سیا و رئیس موقت این سازمان بوده در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس تصریح کرد، افشای برنامه جاسوسی آمریکا توسط ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان سیا به ضرر تلاش های انجام شده برای مقابله با تهدیدات تروریستی احتمالی بر ضد آمریکا بوده است.

وی در ادامه افزود، کاری که اسنودن انجام داد مردم آمریکا را با خطر بزرگتری روبرو کرد چرا که تروریست ها به اسناد طبقه بندی شده اطلاعاتی آمریکا دست پیدا کرده و محتاط تر از قبل عمل خواهند کرد.

اسنودن خود را افشا کننده برنامه اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا معرفی کرده اما مورل بر این باور است که اسنودن به کشورش خیانت کرده است.
مورل گفت، به نظر من این جدی ترین مورد از افشای اطلاعات و اسناد طبقه بندی شده در تاریخ آمریکا است. بیشترین تاثیر منفی این اقدام اسنودن بر بودجه نهادهای مخفی و اطلاعاتی آمریکا خواهد بود.

قرار است متن کامل این مصاحبه فردا یکشنبه منتشر شود. وی در ادامه همچنین نسبت به خطراتی که تعطیلی دولت آمریکا موجب بروز آن شد و نگرانی های زیادی را در بین متحدان سیاسی آمریکا و بازارهای بین المللی ایجاد کرد، هشدار داد و گفت، امنیت ملی هر کشوری بیشتر از هر چیز به قدرت اقتصادی و اجتماعی آن بستگی دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها