کد خبر: ۱۷۶۲۶۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۹     ۰۴ آبان ۱۳۹۲
رئیس مرکز مطالعات و مبانی مدل‌های اقتصادی:
متاسفانه برخی از دولتی ها این تلقی را دارند که اگر مذاکرات با امریکا آغاز شود و تیرگی رابطه با امریکا از بین برود همه مشکلات اقتصادی حل می شود ؛ اما واقیعت چیز دیگری است و باید پذیرفت اگر مدیریت حاکم بر اقتصاد جهادی عمل کند اقتصاد ایران هیچ نیازی به رابطه با امریکا ندارد....
به گزارش 598، رئیس مرکز مطالعات و مبانی مدل‌های اقتصادی در گفتگو با تراز درباره طرح های اقتصادی  دولت گفت : به نظر من دولت آقای روحانی طرح جدی و جدیدی برای اقتصادی ندارد ؛ فقط به فکر رابطه با امریکا است و فکر میکند با برقراری رابطه با ایالات متحده میتواند اقتصادی ایران را از مشکلات رها کند.
مهدی زریباف ادامه داد: متاسفانه برخی از دولتی ها این تلقی را دارند که اگر مذاکرات با امریکا آغاز شود و تیرگی رابطه با امریکا از بین برود همه مشکلات اقتصادی حل می شود ؛ اما واقیعت چیز دیگری است و باید پذیرفت اگر مدیریت حاکم بر اقتصاد جهادی عمل کند اقتصاد ایران هیچ نیازی به رابطه با امریکا ندارد.
وی در ادامه تنها راهکار مقابله با مشکلات اقتصادی کشور را رجوع به مبانی اقتصاد مقاومتی دانست و گفت : در هیچ یک از برنامه های اقتصادی دولت نشانی از مبانی اقتصاد مقاومتی ندیدم و این مسئله یکی از نقاط ضعف برنامه های دولت است.
رئیس مرکز مطالعات و مبانی مدل‌های اقتصادی در ادامه تاکید کرد : امیدوارم دولت آقای روحانی برنامه جدی برای کاهش وابستگی بودجه به نفت و منابع درآمدی نفت داشته باشد چرا که اگر مذاکرات هسته ای به نتیجه مطلوب ما نرسد ممکن است غربی ها تحریم ها را لغو نکنند و همین مسئله باعث خواهد شد تا در حوزه درآمدی با مشکلات عدیده ای مواجه شویم. وی اضافه کرد : دولت فکر کند تحریمها ادامه خواهد داشت بنابراین بودجه ۹۳ را نیز با احتمال تشدید و یا حداقل ثابت ماندن تحریمها ببندد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها