کد خبر: ۱۷۶۲۱
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۲۴ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش 598 مادر شهرزاد ميرقلي‌خان زن ايراني زنداني در آمريكا خواستار ديدار و گفت‌وگو با رئيس جمهور شد.
"بلقيس روشن " مادر شهرزاد ميرقلي‌خان زن ايراني زنداني در آمريكا در گفت‌وگو با خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، از درخواست خود براي ديدار و گفت‌وگو با محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهور كشورمان سخن گفت.

وي ضمن قدرداني از پيگيري‌هاي مقامات كشورمان در خصوص بهبود وضعيت شهرزاد ميرقلي‌خان، ابراز اميدواري كرد كه اين ملاقات هر چه سريع‌تر انجام شود.

مادر شهرزاد بار ديگر از مقامات كشورمان خواست كه به پيگيري‌هاي خود براي آزادي هر چه سريع‌تر شهرزاد ميرقلي‌خان ادامه دهند.

در پي پيگيري‌هاي انجام شده بالاخره دولت آمريكا براي مادر، دو فرزند و خواهر شهرزاد براي سفر به آمريكا و ملاقات با وي رواديد 3 ماهه صادر كرد كه در حدود يك ماه از صدور رواديد مي‌گذرد و مادر، فرزندان و خواهر شهرزاد 2 ماه بيشتر فرصت براي اين سفر ندارند.

روشن با اشاره به مشكلات مالي كه پس از زنداني شدن شهرزاد براي خانواده‌اش به وجود آمده، خواستار مساعدت دولت براي تأمين هزينه‌هاي اين سفر شد.

مادر شهرزاد گفت كه به دليل مشكل در پرداخت هزينه سنگين اين سفر، بليطي كه براي اين سفر رزرو كرده بود كنسل شده و هنوز موفق به رزرو بليط مجدد نشده است.

شهرزاد ميرقلي‌خان به اتهام واهي خريد تجهيزات دوگانه به همراه همسرش در اتريش دستگير شد و با گذراندن دوران محكوميت و تبرئه توسط دادگاه اين كشور، به ايران بازگشت. اما در سفري به قبرس در سال 1386 توسط مأموران اين كشور دستگير و به درخواست آمريكا به اين كشور منتقل و در اقدامي غيرانساني و غيرحقوقي به 5 سال حبس در آمريكا محكوم شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها