کد خبر: ۱۷۶۱۴۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۳ آبان ۱۳۹۲
اظهارنظر معاون مشاور امنیت ملی آمریکا:
یک مقام ارشد کاخ سفید با تاکید بر این که آمریکا به دنبال کاهش تحریم ها علیه ایران در آغاز مذاکرات هسته ای نیست گفت: قبل از اینکه واشنگتن بتواند تحریم ها را کاهش دهد ایران باید «گام هایی عملی» در مورد برنامه هسته ای اش بردارد.
به گزارش 598، تسنیم به نقل از رویترز نوشت: یک مقام ارشد کاخ سفید گفت، آمریکا به دنبال کاهش تحریم ها علیه ایران «در آغاز» مذاکرات هسته ای با این کشور نیست.

بن رودس، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا افزود، قبل از اینکه واشنگتن بتواند تحریم ها را کاهش دهد، جمهوری اسلامی باید «گام هایی عملی» در مورد برنامه هسته ای اش بردارد.

در صورتی که ایران گام هایی عملی برای نشان دادن نیت صلح آمیز برنامه هسته ای اش بردارد، انتظار می رود که تحریم های اقتصادی علیه ایران به تدریج برداشته شوند.

رودس افزود، یکی از راه های کاهش تحریم های ایران، دادن امکان دسترسی به دارایی های بلوکه شده این کشور است. وی در عین حال گفت که این تنها یکی از احتمالات در میان بسیاری از گزینه های موجود است و وی نمی خواهد بگوید که یک مسیر ترجیحی (برای جلب اعتماد ایران) شناسایی شده است.

رودس در ادامه گفت: «ما در فکر هیچ چیزی که این تحریم ها را در ابتدای هرگونه مذاکره یا توافق بردارد نیستیم، زیرا آزمودن مقاصد ایران مهم خواهد بود...قبل از اینکه ما بتوانیم به دنبال کاهش تحریم ها باشیم، باید شاهد گام هایی عملی از سوی ایرانی ها باشیم تا از وضعیت برنامه هسته ای آنها مطلع شویم.»

وی تصریح کرد که دولت اوباما خواستار اندکی انعطاف پذیری از سوی کنگره آمریکا برای بررسی چنین توافقی با ایران است. رودس ادامه داد، کاخ سفید مایل است نمایندگان همزمان با بررسی تحریم های جدید، پیشرفت در مذاکرات را مورد توجه قرار دهند.

وی اضافه کرد: «این بدان معنا نیست که کنگره تحریم های جدید را بررسی نخواهد کرد. بلکه به این معنی است که آنها در عین حالی که تحریم های جدید را بررسی می کنند باید پیشرفتی که ما در دیپلماسی به دست آورده ایم را به حساب بیاورند و اینکه ما نیاز به اندکی انعطاف پذیری برای دستیابی به یک توافق داریم.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
psdk
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۳۲ - ۰۴ آبان ۱۳۹۲
۰
۰
پس کجایند آنانی که به کارهای احمدی نژاد نظرهای آنچنانی می دادند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها