کد خبر: ۱۷۵۷۸۱
زمان انتشار: ۲۰:۱۷     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
کنشگران سوریه گفتند: جنگنده ها و بالگردهای ارتش سوریه روز سه شنبه به مواضع تروریست هایی حمله کردند که برای پیشروی نزدیک دمشق و حلب دو شهر اصلی سوریه تلاش می کردند.
به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیروت، در تحولی دیگر بر اثر گلوله باران برخی مناطق مسکونی سوریه از جمله پایتخت مانند جرمانا چند شهروند غیرنظامی جان باختند.

به گفته گروه دیده بان حقوق بشر سوریه ، یکی از دو قربانی کشته شده در گلوله باران امروز جرمانا که محله ای مسکونی مسیحیان و دروزها در جنوب شرقی دمشق می باشد، کودک بوده است.

تروریست ها در ماه های اخیر با گلوله باران برخی مناطق اقدام به وارد کردن خسارت به شهروندان عادی می شوند .

امروز نیز در همین ارتباط منطقه جرمانا با خمپاره مورد هدف قرار گرفت.

گروه دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که بالگردهای جنگی ارتش سوریه اقدام به پرتاب بشکه های پر از مواد منفجره در منطقه موبان نزدیک شهرک السفیره در شرق استان حلب علیه مواضع تروریست ها کردند.

این منطقه یک نقطه راهبردی به شمار می رود و ارتش سوریه به مدت چند ماه برای تصرف آن به منظور حفظ امنیت مسیر دستیابی خود به شهر حلب مبارزه می کند.

این گروه ناظر بر اوضاع سوریه مستقر در انگلیس افزود: بالگردهای توپدار نیروهای دولتی همچنین مواضع تروریست ها را نزدیک فرودگاه نظامی کوایریس زیر آتش شدید گلوله قرار دادند که از چند ماه پیش توسط تروریست ها محاصره شده است.

هواپیماهای جنگی سوریه نیز در محله باب نیراب شهر حلب اقدام به یک حمله هوایی کردند.

با اوجگیری درگیری ها در محله های جوبر، قابون و برزه در شهر دمشق، نیروهای ارتش تلاش خود را برای درهم کوبیدن مواضع تروریست ها در حومه های این شهر تشدید کردند.

گروه دیده بان حقوق بشر افزود: چند روز پس از پیشروی و نفوذ تروریست ها به نزدیک منطقه الملیحه در جنوب شرقی دمشق، نیروی هوایی سوریه دست به یک حمله هوایی در این منطقه زد.

اهمیت الملیحه از آن روی است که نزدیک محله های طرفدار حکومت دمشق قرار دارد که ارتش تلاش می کند تا آنها را از حملات تروریست ها حفظ کند.

هواپیماهای جنگی ارتش سوریه در استان حمص در مرکز سوریه هم به منظور حمله به تروریست هایی که با نیروهای دولتی در مناطق حومه شهرها می جنگند، آماده و مستقر شده اند.

اهمیت این مناطق به دلیل استقرار نزدیک مرز لبنان و قرار داشتن در شمال شرقی شهر دمشق است.

تروریست ها و عناصر مسلح در سوریه که این روزها از دریافت تسلیحات از سوی حامیان خود محروم شده اند به دنبال تشدید فعالیت های خود هستند.

بر اساس اعلام خبرگزاری رویتر ، اطلاعات ترافیک هوایی حاکی از این است که قطر احتمالا ارسال تسلیحات به مخالفان اسد را متوقف کرده است.

در همین حال شواهد دیگر حاکی از وجود مشکلات تامین تدارکات برای شورشیان به رغم وعده ی کمک آمریکا است و این موضوع موجب شده است تا موفقیت های اخیر دولت سوریه بیشتر شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها