کد خبر: ۱۷۵۵۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
آسوشیتدپرس به نقل از دو دیپلمات آگاه به فرآیند مذاکرات ژنو نوشت که مذاکره‌کننده‌های ایرانی به جای ارائه یک پیشنهاد به وعده دادن بسنده کردند.

به گزارش 598 به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از آسوشیتدپرس؛ گفت‌وگوها درباره برنامه هسته‌ای ایران هفته گذشته پایان یافت و مذاکره‌کنندگان اظهارات شورآفرینی درباره پیشرفت مذاکرات داشتند اما دیپلمات‌ها می‌گویند که خلاءهای بزرگی بین آنچه ایرانی‌ها ارائه کرده‌اند و آن چه که دولت‌های بزرگ جهان به دنبال آن هستند وجود دارد.

یکی از مهمترین نگرانی‌ها حجم و خروجی برنامه غنی‌سازی اورانیوم ایران است. 

ایران هر گونه فعالیت در جهت ساخت سلاح هسته‌ای را رد می‌کند. این کشور هم اکنون دارای 10 هزار سانتریفیوژ است که چندین تن سوخت برای رآکتور فراهم آورده است. غرب ادعا می‌کند که ممکن است این مواد بیشتر غنی‌سازی شده و به سطح تسلیحاتی برسند. البته این فرایند بسیار آهسته‌ خواهد بود. 

آسوشیتد پرس در ادامه مدعی می‌شود: ایران همچنین دارای 200 کیلوگرم اورانیوم با غنای 20 درصد است که می‌تواند آنها را به سرعت به سطح تسلیحاتی برساند. 

این دو دیپلمات که از جریان مذاکرات به خوبی‌ آگاه بودند خواستار عدم افشای هویت‌شان شدند زیرا مجاز به بحث درباره این مذاکرات نبودند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها