کد خبر: ۱۷۵۵۸۰
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۳۰ مهر ۱۳۹۲
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد ایران و قدرت‌های جهانی می توانند به توافقی دست یابند که بر اساس آن جمهوری اسلامی غنی سازی ۵ درصدی اورانیوم را ادامه دهد و در این صورت دلیلی بر ادامه تحریم ها وجود ندارد.

به نقل از بلومبرگ؛ سرگئی ریابکوف، مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه و معاون وزیر خارجه این کشور اعلام کرد ایران و قدرت‌های جهانی می‌توانند به توافقی دست یابند که بر اساس آن جمهوری اسلامی غنی سازی 5 درصدی اورانیوم را  ادامه دهد. 

وی در گفتگو با بلومبرگ افزود در نبود اعتماد بین دو طرف، باید روی مهم ترین نگرانی تمرکز کنیم و در بین 6 کشور مذاکراه کننده با ایران غنی سازی همواره مورد توجه بوده است چرا که فعالیت‌های هسته‌ای ایران همواره رو به گسترش بوده است. 

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد اگر پیشرفتی در مذاکرات صورت گیرد، دلیلی  بر ادامه تحریم‌ها علیه ایران وجود ندارد و یک جدول زمانی دقیق برای پیشبرد مذاکرات اهمیت دارد. 

وی در انتها با اشاره به رویکرد سازنده ایران در مذاکرات هسته‌ای افزود این رویکرد ایران بدان معناست که گفتگوها باید به سمتی حرکت کند که مسیر دستیابی به توافقی هسته‌ای برگشت ناپذیر شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها