کد خبر: ۱۷۵۳۳۳
زمان انتشار: ۱۸:۵۱     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
یک رسانه آمریکایی با اشاره به عزم جدی ایران در مذاکرات هسته ای از کنگره این کشور خواست تا با لغو تحریم ها فرصت را برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران از دست ندهد.

به گزارش 598، به نقل از خبرگزاری مهر، رسانه آمریکایی "پولتیکو" با اشاره به عزم دولت ایران و آمریکا برای حل دیپلماتیک مسئله هسته ای ایران از کنگره این کشور خواست تا با لغو تحریم های ایران در موفقیت احتمالی دولت آمریکا نقشی داشته باشد.

نویسنده با اشاره به پیش رفتن مثبت روند مذاکرات هسته ای و باز شدن یخ روابط بین ایران و آمریکا می نویسد، سرعت پیشرفت از آنچه که فکر می کردیم بسیار بیشتر است.

در بخش دیگری از این مطلب نویسنده خطاب به اعضای کنگره آمریکا می نویسد ، حال که ایران تصمیمی شفاف و جدی برای حل و فصل مسئله هسته ای خود گرفته است باید اهداف ایران مورد آزمایش قرار گیرد و کنگره آمریکا باید از این فرصت استفاده کند و تصمیمی استراتژیک درباره تحریم های ایران بگیرد.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است تمامی فعالیت های هسته ای ایران تحت نظارت بازرسان است و ایران هم تا به حال تصمیمی برای ساخت سلاح اتمی نگرفته است و اگر ایران بخواهد تصمیم به این کار هم بگیرد بنا به گزارش سرویس های اطلاعاتی آمریکا ایران نیاز به یک تا دو سال زمان دارد.

نویسنده در دامه با اشاره به جدیت ایران و عدم انحراف ر برنامه هسته ای ایران خطاب به کنگره آمریکا می نویسد: درباره تصمیم گیری در خصوص اینکه ایا با ایران به یک توافق برسیم یا نه ، مجوز کنگره برای لغو تحریم های ایران نقش اساسی و جدی دارد.

نویسنده معتقد است لغو تحریم های ایران می تواند به کنگره آمریکا این فرصت را دهد تا در پیشبرد منافع امنیتی آمریکا بدون شلیک گلوله سهمی داشته باشد.

در ادامه این مطلب نویسنده یادآور می شود که اگر کنگره با اقدام نکردن در این خصوص موجب شکست مذاکرات ایران و دولت آمریکا شود ، این امر موجب خواهد شد تا ایران فعالیت هسته ای خود را سرعت دهد و این به معنی یک برخورد نظامی احتمالی بین ایران و آمریکا خواهد بود.

نویسنده با اشاره به عدم توان نظامی آمریکا برای موقف کردن برنامه هسته ای ایران می نویسد: به اعتقاد بسیاری از کارشناسان حملات احتمالی آمریکا به تاسیسات هسته ای ایران قادر نخواهد بود برنامه هسته ای ایران را متوقف کند و حتی ممکن است بعد از انجام چنین اقدامی ایران مبادرت به پیگیری ساخت سلاح اتمی کند.

دراین مطلب نوینده با یادآوری این نکته که افکار عمومی آمریکا هم دیگری از یک درگیری نظامی حمایت نمی کند امری که در جریان تهدیدات سوریه کاملا نمایان شد، خطاب به اعضای کنگره می گوید: آیا کنگره قصد دارد وارد ریسکی بزرگتر از ریسک سوریه شود؟


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها