کد خبر: ۱۷۵۲۸۶
زمان انتشار: ۱۸:۳۳     ۲۹ مهر ۱۳۹۲
به دنبال تصمیم ترکیه برای ساخت دیوار حائل در بخش‌هایی از خط مرزیش با سوریه، تنش‌هایی در جریان اعتراضات به این اقدام در منطقه "نصیبین" استان ماردین ترکیه روی داد؛ اعتراضاتی که توسط حزب صلح و دموکراسی و حزب اتحاد دموکراتیک، سازماندهی شده بود.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ به نقل از خبرگزاری دوغان، صدها نفر از جمله "ارول دورا"، نماینده مجلس "ماردین"، عضو حزب صلح و دموکراسی و دیگر مقامات محلی حزبی در نصیبین جمع شدند تا به سمت مرز سوریه که تنها چند کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد، حرکت کنند. هرچند پلیس اجازه تظاهرات را نداد و برای متفرق کردن معترضان که به مرز نزدیک می‌شدند متوسل به استفاده از ماشین‌های آپ پاش و گاز اشک آور شد.

حدود 1000 کرد سوری نیز که همزمان در "تامیشلی" در نزدیکی نصیبین جمع شدند تا به سمت طرف سوری مرز حرکت کنند، به مداخله پلیس ترکیه اعتراض کردند.

دو هفته پیش ارتش ترکیه مبادرت به ساخت دیواری در امتداد منطقه نصیبین کرد تا از رفت و آمدهای غیرقانونی و اقدامات قاچاقچیان ممانعت به عمل آورد.

ترکیه پیشتر نیز از ساخت یک دیوار 5 / 2 کیلومتری در امتداد دروازه‌ مرزی "جلوه‌گزو" با سوریه خبرداده بود تا از اقدامات شایع قاچاق جلوگیری کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها