کد خبر: ۱۷۴۸۹۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۱     ۲۸ مهر ۱۳۹۲
مربي استقلال با گلايه از کميته انضباطي فدراسيون فوتبال مي‌گويد نبودن امير قلعه‌نويي روي نيمکت آبي‌ها در ديدار برابر نفت تهران در نتيجه ثبت شده موثر بوده است.
مجيد صالح با انتقاد از چمن ورزشگاه تختي گفت: من واقعا تعجب مي‌کنم از اينکه مي‌گويند چمن تختي کيفيتش عالي است اما رنگش زياد خوب نيست. من دوست دارم با کساني که درباره چمن صحبت مي‌کنند در اين ورزشگاه قدم بزنيم و واقعا اگر اين کيفيت عالي است، پس ورزشگاه آزادي چه کيفيتي دارد؟ اتفاقا ورزشگاه تختي فقط رنگ دارد و نظري در يک صحنه مي‌توانست به راحتي دروازه نفت را باز کند اما به خاطر خرابي زمين زير پايش سر خورد و همين مسئله به ما لطمه زد. من جايي هم خواندم نوروزي مهاجم نفت تهران گفته اگر بازي در آزادي برگزار مي‌شد، کيفيت بازي بالاتر مي‌رفت.

به گزارش ايسنا،او افزود: اصل اول هم همين است که بايد چمن وضعيت خوبي داشته باشد. اين صحبت من نيست، نظر AFC همين است و البته من منکر زحمت‌هايي که کشيده مي‌شود نيستم اما اعتقاد دارم اگر چمن ورزشگاه وضعيت مطلوبي داشت، کيفيت بازي خيلي بهتر مي‌شد. شايد اگر چمن ورزشگاه کيفيت خوبي داشت، حتي شکست مي‌خورديم. اين صحبت من به اين دليل است که کسي فکر نکند ما به دنبال فرافکني هستيم. بحث ما صرفا بر کيفيت بازي است. من که اين صحبت را مطرح مي‌کنم، 36-37 سال در اين فوتبال بوده‌ام و کسي نمي‌تواند به من بگويد که چمن خوب را نمي‌شناسم.

مربي استقلال در پاسخ به سوالي مبني بر از دست دادن سه امتياز بازي با نفت، اظهار کرد: به دليل از دست دادن امتياز در اين ديدار ناراحتيم. ما روي اين بازي حساب کرده بوديم و مي‌خواستيم با کسب امتيازات لازم به صدر جدول برسيم. تمرکزمان در اين ديدار کم بود و مسئله بعدي هم که در پيروز نشدن‌مان موثر بود، عدم حضور قلعه‌نويي روي نيمکت بود. وقتي سرمربي روي نيمکت نباشد، ارتباط گرفتن با او سخت مي‌شود و همين مسئله به تيم ضربه مي‌زند. به هرحال ما به قلعه‌نويي مشاوره مي‌دهيم ايشان هم اهل مشاوره هستند. وقتي ايشان روي نيمکت نباشد، کار سخت مي‌شود و تصميم گرفتن براي برخي مسائل که آني هستند سخت مي‌شود. برخي تصميمات در حين بازي، بايد در ظرف بيست الي سي ثانيه گرفته شود و حتما مي‌دانيد که خود ايشان هم محروميتشان را بي عدالتي در اين ديدار دانستند. مطمئنا اگر ايشان بودند، تعامل بهتري صورت مي‌گرفت و در ده دقيقه پاياني کارمان راحت‌تر انجام مي‌شد.

او در پاسخ به اين سوال که دليل بازي نچندان خوب چند ملي پوش استقلال در ديدار برابر نفت چه مي‌داند، اضافه کرد: دليل اصلي آن خستگي است. ما در همه اردوهاي تيم ملي، 5-6 بازيکن داريم که انسان هستند و از لحاظ بدني تحليل مي‌روند. بايد استراحت کنند و با ريکاوري خود را در شرايط ايده‌آل نگاه دارند. از طرفي ديگر تيم ما مصدوماني دارد که به اين دليل مجبوريم به ملي‌پوشانمان بازي دهيم. مطمئنم اگر قاضي، جمشيديان و حيدري در اين ديدار مشکلي نداشتند مي‌شد به ما کمک کنند، استقلال شکلي ديگر به خود مي‌گرفت و بازي بهتري را ارائه مي‌کرد چرا که دست کادرفني هم براي ترکيب چيني بازتر بود. اما مسئله‌اي که نمي‌توان از آن چشم‌پوشي کرد و بنظرم از نکات مثبت شمرده مي‌شد، عملکرد مثبت و خوب سازمان دفاعي ما در اين ديدار بود که حريف را مجبور کرد، دو مهاجم خودش را در بازي تغيير دهد.

صالح در پاسخ به سوالي درباره بازي اين هفته تيمش برابر فولاد خوزستان، بيان کرد: اگر بخواهيم که در جمع مدعيان با قدرت حضور داشته باشيم بايد از فرصت پيش‌رويمان که بازي برابر فولاد است، استفاده کنيم. اميدوارم که مصدومانمان در آن ديدار حاضر باشند و بتوانند به ما کمک کنند. ما هروز پيگير وضعيت آنها هستيم و بايد تا روز جمعه صبر کنيم تا ببينيم وضعيتشان چه مي‌شود. به هرحال بايد حداقل دو، سه جلسه تمرين با آنها داشته باشيم تا بتوانيم درباره شرايط آنها صحبت کنيم. به هرحال بازي ما با فولاد بسيار مشکل است و اميدوارم علاوه بر بازي زيبا، در نتيجه گيري هم موفق عمل کنيم.

مربي استقلال در پايان با انتقاد از نگاه تبعيض آميز حاکم بر فوتبال ايران، تصريح کرد: حتما مي‌دانيد که از استقلال يک امتياز به دليل توهين تماشاگران منتسب به اين تيم، کسر شده است. اما من در همين هفته چيزهايي را در چند بازي ليگ برتر ديدم که اگر قرار به کم کردن امتياز باشد، بايد از آنها چند امتياز کسر شود. من مي‌خواهم بدانم که آيا نگاه‌ها يکسان است يا خير. من مواردي را ديدم که نسبت به آن چيزي که براي استقلال رخ داده بود، بسيار شديدتر شمرده مي‌شد. آيا روي همه اين موارد نگاه ناظران کميته انضابطي وجود دارد؟ من واقعا دوست دارم جواب اين سوال را بدانم و اميدوارم نگاه‌ها يکسان باشد و تنها به استقلال اين مسائل ختم نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها