به گزارش 598 به نقل از بلومبرگ، پورشه تا 2020 به 15
کشور جدید نفوذ خواهد کرد که بیشتر از قاره آفریقا خواهند بود. برنارد مایر
مدیر فروش جهانی پورشه می گوید: ما بازارهایی را که تا به حال در آن حضور
نداشتیم پوشش خواهیم داد. این جملات را مایر در زمان افتتاح بزرگترین
نمایندگی فروش پورشه در جهان در شهر شانگهای چین مطرح کرد. مایر از گسترش
بازار در شمال آفریقا خبر داد اما از کشور خاصی نام نبرد.
پورشه 1.29 میلیارد یورو (معادل 1.75 میلیارد دلار) از 5.78 میلیارد یورو
سود فولکس واگن (صاحب اصلی سهام مدیریتی پورشه) را کسب کرده است. در کسب
درآمدهای گروه خودروسازی فولکس واگن آئودی مقام اول، برند تولید انبوه
فولکس مقام دوم و پورشه مقام سوم را داشته اند.
پورشه به زودی خودروی شاسی بلند جمع و جور ماکان را عرضه خواهد کرد. بازار
چین بعد از ایالات متحده دومین بازار خودروهای پورشه به حساب می آید. از
لحاظ فروش خودروی کاین پورشه، بازار چین مقام اول را به دست آورده است.
با این که فروش خودروهای کاین و پانامرای پورشه روند افزایشی داشته اما خود
شرکت پورشه علاقه دارد تمرکز بیشتری روی 911 داشته باشد. در بازار چین
پورشه 28 درصد رشد را تجربه کرده و با عرضه ماکان و 918 اسپایدر در سال
2014 این رشد بیشتر خواهد شد.
همین وضع اگر ادامه پیدا کند شرکت پورشه تا سال 2015 یا شاید هم 2016 به
رکورد فروش 200 هزار دستگاه در سال برسد. سال 2012 پورشه در سراسر دنیا 145
هزار و 75 دستگاه خودرو فروخت.