کد خبر: ۱۷۴۲۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۲۵     ۲۳ مهر ۱۳۹۲
منابع خبری محلی در سوریه گزارش دادند تروریست‌های ارتش آزاد و داعش در نزدیکی شهر اعزاز و مرز ترکیه به شدت با یکدیگر درگیر شدند.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از المیادین، در ادامه تنش میان گروه‌های مختلف تروریستی، افراد مسلح وابسته به "داعش" در نزدیکی شهر اعزاز با ارتش آزاد درگیر شدند، منابع خبری محلی این درگیری‌ها را که در نزدیکی مرز ترکیه به وقوع پیوسه است بسیار سنگین توصیف کردند.

لازم به ذکر است که در اثر درگیری میان طرفین تاکنون ده‌ها تروریست به هلاکت رسیده اند، همچنین تروریست‌‌های "داعش" به منطقه جبل برصایا در نزدیکی مرز با ترکیه یورش بردند.

«داعش» که از گروه‌های وابسته به سازمان تروریستی «القاعده» در سوریه به شمار می‌آید، پرده از دلیل خود در حمله به شهر «اعزاز» و بیرون کردن عناصر و گروه‌های وابسته به «ارتش آزاد سوریه» از این شهر برداشت.

چندی پیش داعش  تاکید کرد، آنچه این گروه را به حمله به شهر مرزی اعزاز، در شمالی‌ترین نقطه سوریه و بر سر مرزهای ترکیه که در کنترل ارتش آزاد سوریه بوده، واداشته سر داده شدن شعارهایی از سوی این گروه‌ها بوده که داعش آن را مغایر با خواسته‌ها و اهداف خود در سوریه دانسته است.

گروه سلفی جهادی «امارت اسلامی عراق و شام» در این ارتباط توضیح می‌دهد که گروه‌های وابسته به ارتش آزاد سوریه در این اواخر منادی برقراری آزادی و دمکراسی در این شهر بوده‌اند و این خواسته‌ای نیست که مورد پسند داعش باشد، چراکه رهاوردی غربی است.

داعش دلیل دیگر حمله خود به شهر اعزاز را همکاری ارتش آزاد سوریه با سرویس‌های اطلاعاتی و امنیتی دو کشور آلمان و آمریکا بیان کرده است که این گروه وابسته به القاعده آنها از جمله کشورهای دشمن خود می‌داند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها