زمان انتشار: ۱۱:۰۵     ۲۱ مهر ۱۳۹۲

به گزارش 598 به نقل از شبكه ايران، دانشمندان با انجام آزمایش DNA از 3 هزار و 700 اهداکننده خون در اتریش توانسته‌اند بستگان مرد یخی 5 هزار و 300 ساله را شناسایی کنند.
به‌گفته دانشمندان اتریشی نسبت این افراد پس از انجام آزمایشات DNA با مرد یخی کشف شده است.والتر پارسون از دانشگاه اتریش در این باره گفت: ما در حال تبادل اطلاعات با دانشمندان سوئیسی و ایتالیایی نیز هستیم. ما پس از آزمایش‌های دقیق علمی از 3هزار و 700 نفر اهدا کننده خون دریافته‌ایم که اصل و نسب 19 نفر از آن‌ها به مرد یخی باز می‌گردد و DNA مشابهی با این مرد 5 هزار و 300 ساله دارند.بدن مرد یخی (Otzi) در کوه‌های آلپ توسط دانشمندان کشف شده که 5 هزار و 300 سال پیش در جایی میان مرز اتریش و ایتالیا به خاک سپرده شده بود.این پیکر یخ‌زده در سال 1991 میلادی کشف شد. نام او را اوتزی (اسم منطقه‌ای که در آن پیدا شده) گذاشته‌اند. اوتزی در حال حاضر در موزه بولزانو ایتالیا نگهداری می‌شود. پس از نخستین آزمایش‌های انجام شده مشخص شد این مرد براثر سقوط جان سپرده است.دانشمندان آکادمی بولزانو در این باره می‌گویند: ضربه وارد شده به مغز بسیار شدید بوده است.در کنار جسد یک تبر مسی و یک تیر‌دان با چند تیر یافت شده است. وی ساق بندی از پوست بز و کلاهی از پوست فری داشت.  //28