کد خبر: ۱۷۳۱۷
زمان انتشار: ۱۷:۱۹     ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

مستند «موج بيداري» با موضوع حمله صهيونيست‌ها به ناو كمكي غزه و خانواده شهداي اين حادثه، به زودي از شبكه‌هاي داخلي و خارجي پخش خواهد شد.
به گزارش 598 به نقل از پايگاه خبري حوزه هنري، «شاهرخ كيوان‌نيا» تهيه‌كننده و تدوينگر اين مستند اظهار داشت: اين مستند كه در 6 قسمت 30دقيقه‌اي آماده شده است درباره ناوگان كمك‌هاي انسان دوستانه به غزه است كه با 42 امدادگر از ساير كشورها از تركيه به سمت اين شهر حركت كرد و مورد هجوم نيروهاي صهيونيستي قرار گرفت، اين حمله موجب شهادت 9 تن و مجروح شدن 6 نفر و اسارت كل كاروان به دست نيروهاي صهيونيستي شد.
كيوان‌نيا كه سال گذشته از طرف دفترمقاومت و ادبيات بيداري حوزه هنري براي پوشش اين رويداد به محل حادثه رفته بود، قسمت اول اين مستند را كه مربوط به حادثه حمله به كشتي بود، آماده كرد. اين مستند روز قدس سال گذشته از شبكه‌هاي داخلي و خارجي صدا و سيما پخش شد.
كيوان‌نيا در توضيح قسمت‌هاي جديد اين مستند گفت: هم اكنون 5 قسمت از سري جديد آن آماده پخش است كه حول محور موج بيداري اسلامي ساخته شده و در آن به گفت‌وگو با خانواده شهدا و مجروحان اين حادثه و ساير امدادگران پرداخته‌ايم.
وي در ادامه توضيحاتش گفت: سعي كرديم در اين مستند موضوعاتي كليدي را در اين باره محورهاي اصلي كارمان قرار دهيم؛ موضوعاتي همچون امت واحده اسلامي، تأثير فرهنگ عاشورا و كربلا در مقوله موج بيداري اسلامي، پيگرد قضايي رژيم صهيونيستي در دادگاه‌هاي بين‌المللي به دنبال شكايت خانواده‌هاي شهدا و مجروحان حادثه، تأثير انقلاب اسلامي در مسير موج بيداري اسلامي و تاثير شهيد و شهادت در مسير موج بيداري اسلامي.
كيوان‌نيا گفت: اساس اين مستند اما برگرفته از بخشي از سخنان رهبر كبير انقلاب و مقام معظم رهبري است كه بر اهميت روز قدس، غزه و فلسطين تأكيد داشته‌اند.
وي گفت: بذر بيداري اسلامي 30سال پيش با سخنان رهبر انقلاب در كشورهاي مختلف اسلامي كاشته شد و هم اكنون اين بذر به بار نشسته است.
مستند «موج بيداري» قرار است از چند شبكه سيما پخش شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها