کد خبر: ۱۷۳۰۱۳
زمان انتشار: ۱۴:۰۸     ۱۹ مهر ۱۳۹۲
رئيس سازمان ليگ فوتبال ايران گفت: ما مسير درستي براي پاک سازي فوتبال نداشته‌ايم، چون قبل از تحقيق اول مسايل را رسانه‌اي کرده‌ابم.
مهدي تاج در مورد تشکر عليرضا منصوريان از برنامه‌ريزي سازمان ليگ و نگاهي که آنها به تيم زير 22 سال دارند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: من هم از منصوريان تشکر مي‌کنم. من شاهد بودم او در چند وقت گذشته تمام تمرکز و وقتش را روي تيم زير 22 سال ايران گذاشته است و دلش مي‌خواهد بهترين نتيجه را بگيرد و در کارش کاملا مصمم است.

وي افزود: او مي‌خواهد تيم پايه قوي را براي فوتبال ايران بسازد و من هم به عنوان يک عضو کوچک خانواده فوتبال وظيفه خودم مي‌دانم او را حمايت کنم.

ما بايد آينده‌نگر باشيم و نگاهمان به جام ملت‌ها و جام‌هاي جهاني بعدي باشد. اگر مي‌خواهيم در آينده نفرات قدرتمندي داشته باشيم و افرادي را به عنوان پشتوانه براي تورنمنت‌هاي بزرگ بعدي بسازيم بايد آينده نگر بود و نبايد هرگز تيم زير 22 سال را فراموش کرد.

تاج خاطر نشان کرد: منصوريان نشان داده توانايي خوبي دارد و يک بار در امارات شاهد بودم با تيم ملي بزرگسالان ايران که در يک ديدار دوستانه به مصاف روسيه رفتيم با سرمربيگري او توانستيم بازي خوبي را ارائه دهيم و پيروز شويم. بازي زيبايي بود، آن مسابقه جذابيت خاص خودش را داشت و منصوريان نشان داد که مي‌تواند در هر عرصه‌اي با قدرت کار کند، بايد به تيم او کمک کنيم. نگاه سازمان ليگ هم به اين تيم بسيار مثبت است و همکارانمان تمام کمک خود را به او خواهند داشت. اگر نگاه علمي به قضيه داشته باشيم، مي‌بينيم تيم‌هاي ملي مانند اسپانيا و آلمان و آنها که در اوج قدرت قرار دارند به اين دليل است که در يک دهه گذشته بازيکنان پايه‌اي خوبي را ساخته‌اند و حالا نتيجه آن را مي‌بينيم ما هم بايد چنين برنامه‌اي داشته باشيم. سازمان ليگ و فدراسيون فوتبال بايد نگاه ملي به اين قضيه داشته باشند.

وي در پاسخ به اين سوال که پس از بازگشت تيم ملي زير 22 سال به ايران جلسه‌اي با منصوريان خواهد داشت، خاطر نشان کرد: 100درصد اين کار را مي‌کنيم، آمادگي کامل براي اين جلسه را داريم و منصوريان را به هيئت رئيسه سازمان ليگ دعوت مي‌کنم تا حرف‌هايش را بزند. او از مربياني که به ليگ دسته اول نيز توجه دارد کساني را پيدا مي‌کند که داراي استعداد هستند، همه فوتبال ما ليگ برتر نيست و ليگ‌هاي ديگري هستند که بازيکنان خوبي دارد و منصوريان و علي دوستي نگاهشان بسيار وسيع است به همين دليل گاهي نفراتي را دعوت مي‌کنند که مي‌توانند پديده فوتبال کشور شوند.

رئيس سازمان ليگ در مورد ورود کميسيون اصل 90 مجلس شوراي اسلامي به مسئله تباني در فوتبال اظهار داشت: معتقدم فوتبال فراز و نشيب خودش را دارد. براي مبارزه با فساد در ورزش بايد يک کار تحقيقاتي شود، ما چنين تجربه‌اي را در کارهاي پليسي نيز داشته‌ايم. حساب شده بايد برخورد کرد، 50 خروار کار تحقيقاتي کرد و سپس اقدام انجام داد اما در فوتبال چنين اتفاقي نيافتاده؛ اول مسائل را رسانه‌اي کرديم و بعد مي‌خواهيم برخورد کنيم. نبايد اين مسائل باز شود. اينکه مشکلات فوتبال را پُر رنگ جلوه دهيم جفا به فوتبال است. معتقدم اگر چه در فوتبال مشکلاتي وجود دارد اما بيشتر از ساير پديده‌هاي اجتماعي نيست گستردگي فوتبال زياد است و حدود 6 هزار مسابقه در آن برگزار مي‌شود. چند داور، مربي و بازيکن هم دچار مشکل مي‌شوند براي مبارزه با اين روند دو راه منطقي را پيشنهاد مي‌کنم. يک کميته اخلاق را براساس مصوبه‌اي فدارسيون فوتبال تشکيل دهيم که 5 حقوقدان در آن حضور داشته باشند. آنها کلامشان سربه زير است و به پرونده افراد نگاه نمي‌کنند و فقط مسائلي که اتفاق مي‌افتد را مي‌بيند، خوشحالم علي کفاشيان و هيئت رئيسه مصمم هستند تا اين کميته شکل بگيرد. از تجربه آيت اللهي هم مي‌توانيم بهره بگيريم.

وي افزود: راه حل دوم اين است که برخي از کارها را نبايد بر اساس شنيده‌ها انجام داد بلکه بايد به صورت مستند همه چيز موجود باشد. اگر بر حسب شنيده‌ها ادعاي کنيم و در پايان اين موضوع منجر به عذرخواهي شود درست نيست، هيچ کس نبايد بر تخلفات سرپوش بگذارد، اگر تخلفات با اسم و رسم اعلام شود مي‌تواند از آمار آن بکاهد اما اين به آن معنا نيست که قصد پرده دري داشته باشيم.

تاج در پاسخ به اين سوال که چرا در بحث مبارزه با فساد فوتبال همه چيز به داوران ختم شده است، اظهار داشت: اين منطقي نيست داوران تعداد زيادي هستند که اکثر آنها پاک هستند، نبايد اصلاحات فقط از داوران شروع شود، بلکه همه جامعه بايد اصلاح شود و يک نگاه مراقبتي مثل ساير کشورها بايد وجود داشته باشد، نگاه مراقبتي کارسازترخواهد بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها