کد خبر: ۱۷۲۶۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۹     ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از مهر ، پژوهشگر پژوهشکده باقرالعلوم با اشاره به اینکه توجه به اخلاق در سریالهای ویژه رمضان می‌تواند جایگزین روند تمرکز بر موضوع مرگ و زندگی پس از آن در این سریالها باشد گفت: پیگیری این روند در سریالها نشان دهنده تقلید آنها از مفاهیم سریالها و فیلمهای غربی است.

فاطمه ابوترابیان پژوهشگر سبک زندگی در پژوهشکده باقرالعلوم در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با توجه بیشتر سریالهای ویژه ماه رمضان به مرگ و زندگی پس از مرگ به منظور تأکید بر معنویت و معنویت پروری اظهار داشت: به طور قطع معنویت و معنویت پروری را نمی توان تنها به مرگ و زندگی پس از آن خلاصه کرد. زندگی انسان دارای دو بعد است و در زمان حیات بحث معنویت مطرح است.

وی با اشاره به نمایش دادن معنویت و ارتباط آن با مرگ در این دسته از سریالها اظهار داشت: این روند به تقلیدی بودن سریالهای ما باز می گردد. این سریالها اغلب از فیلمها و سریالهای غربی که بیشتر بحث روح و زندگی پس از مرگ و آخرالزمان مطرح است و سریالهای داخلی همان مفاهیم و حتی گاهی همان اشکال را اقتباس کرده و وارد فیلمها و سریالها می کنند.

این پژوهشگر دینی یادآور شد: اطلاعات کارگردانها و نویسندگان از دین و ابعاد معنوی زندگی انسان به قدری نیست که بتوانند سوژه هایی بیابند که معنویت را در زندگی و حیات یک فرد به نمایش بگذارند.

ابوترابیان گفت: افرادی که تمایل به پرداختن به مباحث معنوی زندگی در فیلمها و سریالها دارند می توانند با توجه به این آیه قرآن که می فرماید هرچه به شما می رسد از جانب خودتان است، شاید بتوان به نمایش نموداری از زندگی افراد و تبعات کارهای افراد پرداخت و این نکته را مورد توجه قرار داد که اگر فرد کار خیر یا قدم خیری برداشته است نتیجه و تبعات آن در حیات وی کاملا مشهود است.

وی تأکید کرد: تمرکز بر بعد اخلاقی زندگی انسان در سریالها می تواند به بالا بردن سطح معنویت آنها کمک کرده و همچنین مفاهیم کاربردی تری را وارد زندگی افراد جامعه می کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها