کد خبر: ۱۷۲۵۸۶
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
حرف های ظریف در جمع نمایندگان مجلس برای او دردسرساز شده است و حتی موجب شده وزیر امور خارجه شب گذشته به پزشک اعصاب مراجعه کند.

به گزارش 598 به نقل از رجانیوز، دیشب محمدجواد ظریف در صفحه فیس بوک خود نوشت که پس از گذارندن یک روز سخت راهی بیمارستان و مطب پزشک شده است. او علت بیماری خود را تیتر روزنامه کیهان از اظهاراتش اعلام کرده : "ساعت 9 و نیم شب است و تازه از بیمارستان و مطب پزشک برگشته ام و توانسته ام قدری بنشینم تا این مطلب را برای شما بنویسم. امروز صبح، بعد از دیدن تیتر یک روزنامه، کمردرد و پادرد شدیدی گرفتم. حتی نمی توانستم راه بروم یا بنشینم. فکر کردم دیسک کمر و سیاتیک گرفته ام. فقط توانستم دو ملاقات خارجی را انجام دهم. بقیه برنامه ها را لغو کردم. .... ساعت 5 بعدازظهر دفترم در وزارت امور خارجه را ترک کردم و به بیمارستان رفتم. خدا را شکر ام آر آی نشان داد که مشکل من بیشتر عصبی و اسپازم عضلانی است و با ورزش درست می شود. "

اما تیتر روز گذشته روزنامه کیهان مربوط بود به اظهارات ظریف در جمع نمایندگان مجلس.

کیهان با اشاره به اظهارات نمایندگانی که در این جلسه بودند در صفحه اول خود با فونت درشت به نقل از ظریف نوشت: مکالمه روحانی با اوباما و دیدار من با جان کری نابجا بود.

در گزارش مربوط به این تیتر نیز آمده بود:

در جلسه روز یکشنبه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که به منظور توضیح و تشریح روند مذاکرات و اقدامات انجام گرفته هیئت ایرانی در سفر نیویورک تشکیل شده بود، دکتر ظریف در پاسخ رئیس کمیسیون که نظرایشان را درباره اقداماتی پرسیده بود که رهبر معظم انقلاب آنها را «به جا» ندانسته بودند، در کمال صداقت گفته بود «ما فکر می‌کردیم مکالمه‌ها و گفت‌وگوها در حدی که انجام شده، در این حد مجوز داریم ولی وقتی حضرت آقا اشاره کردند، برداشت ما این است که ایشان اولاً؛ به گفت‌وگوی دکتر روحانی با اوباما انتقاد دارند و این را یکی از اقدامات نابجا می‌دانند و طولانی شدن مذاکرات بنده و جان‌کری را از اقدامات نابجای دیگر سفر می‌دانند.»

اما ظریف در صفحه فیس بوک خود به این بخش از گزارش کیهان اینگونه پاسخ داد:

"باعث تاسف است که یک و نیم ساعت بحث جدی، صمیمانه و خصوصی با نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، که صراحتا توافق شده بود محرمانه و غیرقابل نقل خواهد ماند، در چندجمله خلاصه شد که هیچ ارتباطی با بحث مفصل من نداشت و به مطبوعات درز داده شد. بدتر از آن افرادی که خود را قاضی صداقت بنده دانسته و با تیتر کوچک صداقت مرا می ستایند، با بزرگترین تیتر ممکن جمله ای را از من به عنوان نقل قول مستقیم از بنده منتشر کردند که با آنچه گفته بودم مطابقت نداشت. "

ظریف در ادامه نمایندگانی که "مطالب جلسه محرمانه را بدون توجه به محتوای مطلب به سلیقه خود به بیرون منعکس کردند" تهدید کرد که  "منبعد تنها توقع اظهارنظر رسمی در جلسات علنی از بنده داشته باشند."

اظهار صریح وزیر امور خارجه درباره محرمانه بودن جلسه اما با واکنش سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مواجه شد.

سید حسن نقوی حسینی صبح امروز در نطق خود در جلسه علنی مجلس در واکنش به اظهارات ظریف گفت:

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: در اینجا لازم است 2 نکته در مورد حضور آقای ظریف در کمیسیون امنیت ملی اشاره کنم اول اینکه جلسه کمیسیون امنیت ملی نه غیرعلنی بود و نه محرمانه. بنابراین با حضور نمایندگانی از برخی از کمیسیون‌های دیگر جلسه برگزار شد و دوم اینکه بنده مطالب رسانه‌ها از جمله روزنامه کیهان را تکذیب نکردم بلکه عرض کردم این مطالب در گزارش مکتوب کمیسیون نبود اما عرض نکردم این مطالب تکذیب می‌شود.

روزنامه کیهان نیز در شماره امروز خود گفتگوهای خبرنگار خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را منتشر کرد که این نمایندگان صحت خبر کیهان را تائید کردند. در بخشی از این گزارش به نقل از منصور حقیقت پور ، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آمده است: آقای ظریف مکالمه روحانی و اوباما را به عنوان یکی از مصادیق اصلی نابجا بودن معرفی کرد.

حقیقت‌پور در ادامه تشریح سخنان وزیر خارجه در نشست با نمایندگان گفت: در مورد دیدار با جان‌کری نظر وزیر امور خارجه این بود که نباید این گفت‌وگو طولانی شده و باید در 4-5 دقیقه تمام می‌شده است و این طولانی شدن مذاکره با وزیر امور خارجه آمریکا را هم جزو مصادیق اقدامات نابجای مورد نظر رهبر معظم انقلاب دانست.

کیهان در پایان گزارش خود نوشت: البته کیهان خبرهای موثقی از فشار سنگین حلقه افراطیون و پدرخوانده‌های خط سازش با آمریکا برای تکذیب خبر یاد شده در اختیار دارد که در صورت لزوم اقدام به انتشار آن خواهد کرد.

با این حال ظریف امروز و در حاشیه جلسه هیات دولت بار دیگر ترجیح داد اظهارات خود در کمیسیون امنیت ملی را تکذیب کند.

وی در جمع خبرنگاران بار دیگر گفت: جلسه با نمایندگان محرمانه بوده و آقای نقوی حسینی به جمله من که گفتم جلسه محرمانه بوده، دقت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها