کد خبر: ۱۷۲۵۳۸
زمان انتشار: ۱۵:۳۲     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
آنهايي که هستند و آنهايي که مي‌خواستند باشند
کارلوس کي‌روش 48 ساعت پس از بازگشت به ايران ليست مدنظرش براي ديدار با تايلند از مرحله مقدماتي جام ملت‌هاي آسيا را اعلام کرد. تيم ملي پس از رکوردي يکي، دو ماهه و حواشي فراوان پيرامون نيمکت فني‌اش از امروز روي جديد تمرينات خود را زيرنظر کي‌روش پرتغالي از سر مي‌گيرد تا به نوعي حيات فوتبالي دوباره کالبد نيمه‌جان فوتبال وطني ما را جلا ببخشد. اما گذشته از اين موضوعي که مي‌توان در برهه زمان فعلي به آن پرداخت ليست پر و پيمان و متشکل از 27 بازيکن است که روز گذشته روي خروجي سايت فدراسيون قرار داده شد. ليستي که مدت‌ها بود تبديل به يکي از دغدغه‌هاي اهالي فوتبال از جمله بازيکنان داعيه پوشيدن پيراهن تيم ملي شده بود و شنيده‌ها حکايت از پيگيري شديد اين دست بازيکنان از محتواي ليست دعوت‌شدگان به تيم ملي داشت.

يک انتخاب تکراري
معمولا مربيان تيم‌‌هاي ملي هميشه استخوان‌بندي اصلي و مدنظر خود را براي حضور در اردوهاي مختلف حفظ مي‌کنند و کي‌روش هم از اين قاعده مستثني نيست. از ميان 27 بازيکن دعوت شده به اردوي تيم ملي 6 سهم از آن پرسپوليس‌ است که در هفته‌هاي اخير با رسيدن به رتبه‌هاي بالاي جدول سر و سامان به وضعيت خود داده است. اما از ميان اين 6 نفر، بازيکناني نظير جلال حسيني، محمد نوري و محمدرضا خلعتبري از جمله نفراتي هستند که در قالب همان استخوان‌بندي هميشگي فرصت حضور در اردوهاي تيم ملي را پيدا مي‌کنند از اين رو نقش بستن نام آنها در ليست تيم ملي نکته‌اي عادي و قابل پيش‌بيني به شمار مي‌رود.

مصدوم اما محبوب
دسته دومي که در ميان بازيکنان دعوت شده از پرسپوليس‌ به اردوي تيم ملي مي‌توان به آن اشاره داشت، بازيکناني نظير مهرداد پولادي و حسين ماهيني هستند که به رغم مواجهه با مصدوميت در ليست کي‌روش قرار گرفته‌اند. پولادي که از اواخر فصل گذشته با مصدوميت دست و پنجه نرم مي‌کند و بي‌شک فاصله‌اي کيلومتري با شرايط ايده‌آلش دارد، از جمله چهره‌هاي مورد اعتماد کي‌روش است که اتفاقا بازگشت دوباره‌اش به ميادين ملي را مديون همين مرد پرتغالي است. ماهيني ديگر مصدوم پرسپوليس‌ است که به رغم عملکرد سينوسي‌اش در فصل جديد از سوي کادر فني به تيم ملي فراخوانده شده است. ماهيني که به دليل مصدوميت ديدار تيمش برابر صبا را از دست داده، با توجه به آغاز تمرينات ملي براي حضور در تمرينات گروهي قطعا کار دشواري را پيش رو دارد.

جايي براي پديده‌‌ها نبود
عملکرد نسبتا قابل‌قبول پيام صادقيان و امير عاليشاه در ترکيب پرسپوليس‌ اين ذهنيت را به وجود آورده بود که ليست جديد کي‌روش دو نام جديد و به قولي دو پديده جديد را در خود جاي خواهد داد. اما به نظر معيارهاي کي‌روش براي دعوت نفرات چندان با خواسته‌هاي عوام همسو نيست. غيبت صادقيان و عاليشاه به عنوان ستاره‌هاي پرسپوليس‌ دايي نشان مي‌دهد که کي‌روش و دستيارانش چندان به هياهو و انتخاب‌هاي احساسي از سوي برخي فوتبالدوستان اعتنايي ندارند و تنها بر اساس معيار‌هاي استاندارد‌هاي مدنظرشان به انتخاب بازيکنان مي‌پردازند.

ناکامان حقيقي
عليرضا حقيقي بي‌شک يکي از بزرگ‌ترين ناکامان در رسيدن به ليست کي‌روش بود. او که براي حضور در تيم ملي از روبين کازان راهي پرسپوليس‌ شده بود حالا روياهايش تبديل به کابوس شده است. حقيقي که روزگاري يکي از مدعيان پوشيدن پيراهن شماره يک تيم ملي بود حالا حتي براي حضور در اردوي ديدار با تايلند نيز مورد توجه قرار نمي‌گيرد تا به همان اندازه بخت او براي رسيدن به جام‌جهاني برزيل کم و کمتر شود. رضا حقيقي هافبک نيمکت‌نشين پرسپوليس‌ دومين حقيقي ناکام اردوي سرخپوشان است که به رغم حضورش در چندين اردوي قبلي، اين بار فرصت عرض‌اندام در عرصه ملي را به دست نياورد تا شايعات پيرامون جدايي‌اش از پرسپوليس‌ بيش از هر زماني قوت بگيرد.

Shoot
90: محمدرضا خانزاده ويژه‌ترين چهره پرسپوليسي دعوت شده به اردوي تيم‌ملي است. دفاع راست پرسپوليس‌ که براي بازي با کره جنوبي نيز با حضورش همه را سورپرايز کرده بود و حتي مايه تعجب دايي و همکارانش نيز شده بود، اين بار نيز در کتگوري ملي‌پوشان قرار گرفت تا حضور ثابت او در هفته‌هاي اخير در ترکيب پرسپوليس‌ براي او خوش يمن باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها