کد خبر: ۱۷۲۴۷
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۱۹ مرداد ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از صراط ، با زیرکشت رفتن سالانه 650 هزارهکتار از زمینهای کشاورزی کشور و برداشت چهار میلیون تن سیب زمینی،ایران درتولید و تامین این محصول غذایی به خودکفایی رسید.

به گزارش صراط نیوز رییس هیات مدیره انجمن ملی سیب زمینی ایران در سفر به شهرکرد گفت: با اختصاص بسته حمایتی به سیب زمینی کاران علاوه برتامین بخشی از هزینه های سیب زمینی کاران و حاملهای انرژی درکشت و برداشت این محصول بتوان زمینه صادرات سیب زمینی به دیگرکشورها را نیز فراهم کرد.

نیازی خاطرنشان کرد :‌ تامین مقدار و نوع بسته حمایتی را میتوان با مشارکت وزارت کشاورزی، بازرگانی،اتاق بازرگانی، صنایع و معادن ایران و سازمان توسعه ی تجارت پیش بینی کرد .

محمدرحیم نیازی همچنین خشکسالی و افت آب سفره های زیرزمینی، افزایش هزینه های تولید،تلاش برای یافتن بازارهای هدف و بهره گیری ازتکنولوژی نوین در فراوری از این محصول را از جمله مسایل پیش روی سیب زمینی کاران دانست.

او که برای شرکت در نشست انجمن ملی سیب زمینی کاران به چهارمحال و بختیاری سفر کرده است گفت: ‌انجمن ملی سیب زمینی کاران رابطه منطقی بین تولید، صنعت و تجارت این محصول ایجاد می کند و هم اکنون وضعیت تشکیل این انجمن درسه استان گلستان،اصفهان و همدان در حال بررسی است.

در این مراسم همچنین شعبه انجمن ملی سیب زمینی کاران در شهرکرد مرکزاستان چهارمحال و بختیاریراه اندازی شد.

صفری معاون بهبودتولیدات گیاهی چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به نقش این استان درتامین و تولید45درصداز بذر سیب زمینی قابل کشت کشورگفت: بذر سیب زمینی این استان که از ارقام نوع" اگریا"و"کوزیما" است عاری از وجود انواع آفتهاست.

وی گفت: ‌سالانه165هزار تن سیب زمینی از5 هزار هکتار زمین زیرکشت این محصول برداشت می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها