کد خبر: ۱۷۲۴۵۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۶     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
غالبا نامی که برای این رژیم جعلی در منطقه توسط روسای جمهور ما برده می شد "رژیم اشغالگر قدس"بود/به کارگیری برخی الفاظ در عرف دیپلماتیک تبعات خاصی در پی دارد
احمد آریایی نژاد نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار هم اندیشی  گفت:فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر وجودبرخی اقدامات نا به جا  در سفراخیر نیویورک به این معناست که در این  سفر به نکات مهمی بی توجهی شده است.

آریایی نژاد بایاد آوری جمله رهبر معظم انقلاب مبنی بر خوشبین نبودن به امریکا اظهارکرد: علیرغم این ، برخی از دیدار با روحانی و اوباما به حد بالایی ذوق زده شده اند.

وی  با بین اینکه عزت کرامت ملت ایران نباید زیر سوال برود تاکید کرد: تماس روحانی با اوباما و تماس وزیر امور خارجه با جان کری از اقدامات نابه جای سفر نیویورک بود.


عضوکمیسیون بهداشت مجلس بابیان اینکه این مذاکرات تجربه دیگری بر تجربه تاریخی ملت ایران خواهد افزود گفت:پس از  مذاکرات  مشخص خواهد شدکه آمریکایی ها حلال مشکلات  مانیستندهمانطور که بلافاصله پس گفتگوی تلفنی چرخش بسیاری در مواضع خود نشان دادند.

آریایی نژاد تاکید کرد : حالا دولتمردان ما باید جواب بدهند که این گفتگوها که بعضا مورد حمایت برخی از سران فتنه نیز قرار گرفت چه دستاوردی برای ملت داشته است.

آریایی نژادبا اشاره به اینکه تاکنون هیچ یک از روسای جمهور ما نامی از اسرائیل نبرده بودند افزود: غالبا نامی که برای این رژیم جعلی در منطقه توسط روسای جمهور ما به کار برده می شد "رژیم اشغالگر  قدس"بودوهیچگاه نباید این کلمه ایدئولوژیک با کلمه دیگری جابه جا شود ولی آقای روحانی  از لفظ" اسرائیل" در سفر سازمان ملل استفاده کردندکه جای تامل دارد.

آریایی نژاد همچنین با اشاره به  استفاده  لفظ  مشابه "اسرائیل "توسط وزیر خارجه گفت: این حرکت‌ها در عرصه دیپلماسی تبعاتی دارد که  آقای ظریف  با توجه به سابقه دیپلماتیک بالای خود باید به این امورواقف باشند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه مذاکرات با ۵+۱بر سر مسئله هسته ای خواهد بود خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم پیش ازاین فرموده بودند که در برخی مسائل می توانیم با آمریکایی ها مذاکره مستقیم داشت باشیم ودرگذشته نیز درباه مسئله عراق چنین کاری را با آمریکایی  ها انجام داده ایم.

وی با اشاره به بحث رابطه با آمریکا گفت: آمریکا حامی اصلی رژیم صهیونیستی در منطقه است و درعین حال لابی صهیونیستی نیز درآمریکا قدرتمند ترین لابی در دولت ایالت متحده است وهمین نکته برای دغدغه داشتن و نگران بودن در این زمینه کافی است.

وی با اشاره به اینکه  برخی از افرادی که درفتنه ۸۸از طرف آمریکایی ها حمایت شدند از برقراری این رابطه خوشحال هستند گفت:یکی از روش ها دشمن شناسی این است که ببینیم دشمن از کدام حرکت ما خوشحال و از کدام حرکت ناراحت میشودودر حال حاضر بسیاری از کسانی که در فتنه نقش داشتند از حرکات صورت گرفته اخیر در رابطه با آمریکا ذوق زده هستند.

وی با اشاره به بدبینی طبیعی و تاریخی به استکبار گفت: به دولت هایی که حامی اصلی به وجود آمدن وهابیت و کشته شدن هزاران زن وکودک بیگناه آن هم به فیجع  ترین شکل ممکن بوده اندو حامی اصلی تروریسم در منطقه و کشتار انسان های بیگناه و میخ کوب کردن کودک سه ساله به دیوار به جرم شیعه بودن، بوده اند چگونه می شود اعتماد کرد.


وی  در پایان تاکید کرد : خوشبین بودن به آمریکایی هابا این اوصاف بسیار ساده لوحانه است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها