کد خبر: ۱۷۲۴۰۰
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۱۷ مهر ۱۳۹۲
مجلس، برای تامین نظر شورای نگهبان، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرد به افرادی که حداقل ۱۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه را دارند و به سن ۶۰ سال برای مردان و ۵۵ سال برای زنان، رسیدند متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی پرداخت کند.
به گزارش 598 به نقل از فارس، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز (چهار‌شنبه) خود، طرح تعیین تکلیف تامین اجتماعی اشخاصی که 10 سال و کمتر حق بیمه پرداخت کردند، اعاده شده از شورای نگهبان را مورد بحث و بررسی قرار داده و به تصویب رساندند.

طبق مصوبه مجلس، سازمان تامین اجتماعی مکلف شد به افرادی که حداقل 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه را دارند و به سن 60 سال برای مردان و 55 سال برای زنان رسیدند یا به هر دلیلی به تشخیص کمیسیون‌های موضوع ماده 91 قانون تامین اجتماعی مصوب 1354 و اصلاحات بعدی آن، در سنین کمتر از موارد فوق از کار افتاده شده‌اند ولی از حق مثتمری برخودار نمی‌شوند، متناسب با سنوات پرداخت حق بیمه، حقوق بازنشستگی پرداخت کند.

افرادی که کمتر از 10 سال حق بیمه پرداخت کردند، می‌توانند با پرداخت مابالتفاوت حق بیمه اعم از حق کارگر و کارفرما 14 سال به نرخ سال جاری از امتیاز بازنشستگی این حکم برخودار شوند.

همچنین مجلس به منظور تامین نظر شورای نگهبان، سازمان تامین اجتماعی را مکلف کرد بدون در نظر گرفتن هر نوع شرطی، به فرزندان و همسران بیمه شده متوفی که زیر 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه دارد نسبت به سنوات مستمری پرداخت کند.

مجلسی‌ها مقرر کردند که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور موظف است علاوه بر حق الثبت فعلی، یک در 10 هزار به قمیت منطقه‌ای بابت حق الثبت اموال غیر منقول دریافت و به ردیف خاصی در خزانه داری کل کشور واریز نماید.

دولت مکلف شد اعتبار مورد نیاز برای اجرای این قانون را از محل درآمدهای موضوع این تبصره پیش بینی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها