کد خبر: ۱۷۲۲۸
زمان انتشار: ۰۲:۱۵     ۱۹ مرداد ۱۳۹۰

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب با انتقاد از عملکرد برخی از احزاب در داشتن تخلف تشکیلاتی، هشدار داد: در آینده نزدیک لیست احزابی را که تن به انتخابات حزبی نمی‌دهند تا به زعم خودشان حزب از دست سیطره پدرخوانده خود خارج نشود را در رسانه ها منتشر می کنیم.

 

به گزارش 598، محمود عباس زاده مشکینی در گفتگو با مهر، در خصوص تخلف تشکیلاتی برخی از احزاب در کشور، اظهار داشت: از حدود 250 حزب سیاسی دارای پروانه فعالیت در کشور احزابی که برابر اساسنامه حتی از بدو تاسیس مجمع انتخابات برگزار کرده و تغییرات هیئت مرکزی خود را به دبیرخانه کمیسیون ماده 10 احزاب ارسال کردند به تعداد انگشتان دست نمی رسد.

وی با بیان اینکه انتخابات گریزی برای احزابی که خود را ماشین دموکراسی معرفی می کنند یادآور مثل معروف دم خروس و قسم حضرت عباس است، گفت: وقتی احزاب با اجتناب از انجام بدیهی ترین وظیفه خود یعنی برگزاری انتخابات اجازه گردش نخبگان در مدیریت احزاب را حتی به اعضای خود نمی دهندچگونه می توانند داعیه دار و مروج مردمسالاری در جامعه باشند.

دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب تصریح کرد: متاسفانه قانون فعلی احزاب در قبال تخلف تشکیلاتی احزاب از جمله تن ندادن احزاب به برگزاری مجمع سکوت کرده است.

وی با ابراز امیدواری نسبت به اینکه با تصویب اصلاحیه قانون احزاب در مجلس شرایط حمایت و حراست از حریم و حیثیت احزاب واقعی و کارآمد مهیا شود، هشدار داد: در آینده نزدیک لیست احزابی را که تن به انتخابات نمی دهند تا به زعم خودشان حزب از دست سیطره پدرخوانده ای خود خارج نشود را در رسانه ها منتشر می کنیم.

گفتنی است، از سال 85  بحث بازنگری در قانون احزاب مصوب 1360 مطرح شد و بعد از بررسی‌ها پیش‌نویسی برای این قانون تهیه شد، پیش‌نویسی که امروز در کمیسیون شوراها در قالب یک طرح در دست بررسی است.

طرح اصلاح قانون احزاب و تشکل‌ها که به کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس ارائه شده مشتمل بر پنج فصل و 59 ماده است؛ این طرح پس از نهایی‌شدن، جایگزین قانون سی‌ساله احزاب کشور خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها