کد خبر: ۱۷۲۱۴۴
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۱۶ مهر ۱۳۹۲
نمایندگان مجلس در گفتگو با بی باک:
آقای هاشمی این اعتبار را برای خودش قائل است که خود را منجی انقلاب و داری درست ترین نظرات و راهکارها می داند و هر چیز خلاف خود را منکر می داند و خود را معروفی قلمداد می کند. بنابراین همه را دعوت به خود می کند که البته این نوع تفکر، چیزی است که برخی دیگر نیز مبتلا به آن هستند.
به گزارش 598 به نقل از سرویس سیاسی بی باک، با روی کار آمدن دولت جدید، آقای هاشمی رفسنجانی هم جان دوباره ای گرفته است لذا ترجیح می دهد به هر شکل ممکن سخنانش متفاوت و پر سروصدا باشد ولو اینکه این موضوع از راه نادرستی چون نسبت برخی اظهارات ناروا به حضرت امام(ره) بگذرد. آقای هاشمی بعد از اظهارات تامل برانگیزش درباره استفاده دولت سوریه از سلاح های شیمیایی، در خصوص شعار مرگ بر آمریکا نیز نظراتی را به حضرت امام (ره) نسبت داد و اظهار کرد؛ امام مخالف این شعار بود! هاشمی همچنین درباره مجوز کتابش نیز اظهاراتی را مطرح کرد که با واکنش برخی نمایندگان مجلس روبرو شد تا جایی که 13 نماینده مجلس در خصوص لزوم اعمال رعایت قانون به طور مساوی برای همه، از جمله آقای هاشمی رفسنجانی، در مورد ممیزی کتاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تذکر دادند.

در این خصو مهدی کوچک زاده عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و یکی از نمایندگان تذکر دهنده در خصوص این که چرا آقای هاشمی به دنبال ساختن یک امام ساختگی است؟ در گفتگو با بی باک اظهار داشت: جناب هاشمی یک روحیه و شخصیتی پیدا کرده است که در اثر گذشت ایام و حوادث، خودشان را ملاک حق و باطل می دانند و همه مسائل را با منطق خودش می سنجد و از سخنان امام(ره) هم تنها آن چیزی را قبول دارد که خودش تفسیر می کند.

وی خاطر نشان کرد: اخیرا شاهد بودیم؛ آقای هاشمی ادعایی که در خصوص مخالفت امام با شعار "مرگ بر آمریکا " بیان کرد، تنها یک اظهارنظر صددرصد خلاف واقع بود که به امام خمینی (ره) نسبت داده شد. به نظر من تنها علت این کار این بود که آقای هاشمی خودشان را در راس همه امور می داند و چیزی غیر از خودش را نمی پذیرد.

کوچک زاده بیان داشت: آقای هاشمی این اعتبار را برای خودش قائل است که خود را منجی انقلاب و داری درست ترین نظرات و راهکارها می داند و هر چیز خلاف خود را منکر می داند و خود را معروفی قلمداد می کند. بنابراین همه را دعوت به خود می کند که البته این نوع تفکر، چیزی است که برخی دیگر نیز مبتلا به آن هستند.

نماینده مردم تهران در خصوص آسیب های این نوع اظهارات نسنجیده تاکید کرد: بیشترین آسیب این نوع اظهارات و روحیات و طرز برخورد، به خود آقای هاشمی باز می گردد، و البته به این دلیل که ایشان دارای سابقه در انقلاب و و نظام هم می باشد، به نفع نظام نخواهد بود و ارزیابی خوبی از خارج در خصوص انقلاب اسلامی نخواهد شد، تغییر مشی ها و مسیر ها می تواند انسان هایی را که به عمق مسائل آشنا نیستند، به اشتباه بیندازد و آنها را از راه اصلی  بیرون ببرد که خطر بزرگی است.

وی در پایان افزود: باید بر اساس مدارک و اسناد حرف افراد را قبول کرد، مردم باید در خصوص نظر امام مطالعه کنند که نظر واقعی ایشان در خصوص استکبار و آمریکا چه بود، نباید حرف هر فردی را با توجه به سابقه سالیان گذشته اش قبول کرد، زیرا امام برای اینگونه شائبه ها فرمودند که ملاک حال فعلی افراد است، یعنی با اوضاع امروز بسنجیم آیا این فرد قابل اعتماد است یا قابل اعتماد نیست. 
 
همچنین یک از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس که نخواست نامش در این مصاحبه قید شود، در خصوص اظهارات اخیر هاشمی رفسنجانی و نسبت دادن آن به امام خمینی(ره) در گفتگو با بی باک اظهار داشت:  انسان ها زمانی که در مسیر زندگی خود، تقوای الهی را رعایت نمی کنند، آرام آرام ریشه های انحرافاتی که قبلا در وجودشان شکل گرفته بود در قول و فعلشان ظهور و بروز پیدا می کند، مشکل اساسی که آقای هاشمی رفسنجانی در بحث های خود داشتند این بود که سعی نکردند تا به مفهوم واقعی ولایت فقیه توجه کنند و آن اطاعت مطلق را به ولایت فقیه خود داشته باشند.

وی بیان داشت: علی رغم اینکه جناب آقای هاشمی سالیان سال در خدمت نظام و ولایت فقیه بودند و در کنار امام(ره) به سر بردند، اما مفهوم واقعی ولایت را که حجت خدا در عصر غیبت می باشد، برای ایشان حل نشده است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: جناب آقای هاشمی نظر ولی فقیه را به عنوان یک کارشناس می پذیرند و خودشان را به عنوان یک کارشناس و تحلیلگر بزرگ می دانند، از همین رو بجایی می رسد که در نهایت تحلیل خود را مقدم بر اظهارات حضرت امام(ره) و رهبر معظم انقلاب می داند. متاسفانه این فضای فعلی آقای هاشمی تحت تاثیر برخی اطرافیانش شکل گرفته است، اطرافیان ایشان  نسبت به این مسائل القائاتی داشتند که وی را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی خاطر نشان کرد: البته امیدواریم که آقای هاشمی نسبت به این موضوع توجه کنند که تاریخ انقلاب چه مسیری را طی کرده، چه ویژگی هایی را داشته و چه مسائلی را پشت سر گذاشته تا اینکه امروز به اینجا رسیده است و سعی نکند از قطار انقلاب علی رغم اینکه برای همه تلخ است به راحتی پیاده شود و یا از مسیر مستقیم انقلاب اسلامی فاصله بگیرد.

 این نماینده با تاکید بر اینکه این نوع گفتار باعث آسیب ها و هزینه های فراوانی برای انقلاب می باشد، گفت: بهترین ویژگی انقلاب اسلامی این است که در این 34 سال همواره پرچمدار بیداری اسلامی، اصولگراییی و آرمانگرایی و حق خواهی بوده است که در شکل های مختلفی ظهور و بروز کرده است.
 
وی اظهار داشت: استکبار ستیزی و حمایت از مستضعفین، از ویژگی های اساسی و بارز این انقلاب بوده است که به جهان صادر گردید. بنابراین نباید با برخی حرف های نسنجیده خدشه ای در آن وارد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها