کد خبر: ۱۷۱۴۲۱
زمان انتشار: ۱۰:۴۹     ۱۴ مهر ۱۳۹۲
لاریجانی گفت: بارها این مسئله در مجلس مطرح شده که تکیه بر دانش درونی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی داخل، کلید صلاح کشور و ملت است و حتی در روابط دیپلماتیک و آسان نمودن مسیر مذاکرات موثر خواهد بود.

به گزارش 598 به نقل از تسنیم، علی لاریجانی، و با اشاره به سخنان روز گذشته مقام معظم رهبری تاکید کرد: سخنان مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درباره تحرک دیپلماتیک کشور از چند بعد حائز اهمیت است. اولا اصل تحرک دیپلماتیک را در شرایط فعلی کشور لازم و مورد حمایت قرار دادند که برای فعالان این عرصه پشتیبانی بسیار ذی‌قیمتی است.

رئیس مجلس ادامه داد: در همین‌جا ملاحظاتی را مطرح کردند که ضروری است در ادامه مسیر به آن توجه تام شود و در چارچوب مدنظر رهبر معظم انقلاب گام‌های بعدی برداشته شود. ثانیا در کنار تحرک دیپلماتیک توجه همه مسئولان را به بالا بردن توان اقتصادی و خودکفایی جلب کردند.

لاریجانی ادامه داد: بارها این مسئله در مجلس مطرح شده که تکیه بر دانش درونی و استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی داخل، کلید صلاح کشور و ملت است و حتی در روابط دیپلماتیک و آسان نمودن مسیر مذاکرات موثر خواهد بود.

وی اضافه کرد: ممکن است به ذهن برخی متبادر شود که تسهیل روابط دیپلماتیک هم به رونق اقتصادی و فضای کسب و کار مدد می‌رساند. طبعا این امور نسبت به یکدیگر تاثیرات متقابلی دارند اما نکته اساسی این است که هر چه قدرت درونی اقتصادی متکی بر دانش بومی افزایش یابد، هزینه‌های مذاکرات دیپلماتیک کاهش می‌یابد. لذا توصیه مجلس پیرو رهنمودهای مقام معظم رهبری به دولت این است که با تسهیل فضای کسب و کار و به کارگیری نخبگان داخلی همت خود را در درجه اول معطوف به این امر کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها