کد خبر: ۱۷۱۲۰۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۹     ۱۳ مهر ۱۳۹۲
در نشست نقد و بررسی مستند «چند قطره خون» یکی از مادرانی که دو فرزندش در اثر فرآورده های خونی آلوده به ایدز مبتلا شده اند به عنوان مهمان در مراسم حاضر شده و با ناله هایش مخاطبان را تحت تاثیر قرار داد.
به گزارش 598 به نقل از شبکه ایران، نشست نقد و بررسی مستند «چند قطره خون» به کارگردانی نوید نامور با حضور کارگردان کار، کیوان کثیریان کارشناس سینما، دکتر کامران سرامی پور تهیه کننده فیلم و عابدین مهدوی مستندساز مهمان در ایوان شمس برگزار شد. مستند که نام آن یادآور داستان «سه قطره خون» صادق هدایت است درباره شرکتی فرانسوی است که چند سال قبل با وارد کردن فرآورده های خونی آلوده به ایران و چند کشور دیگر اسباب ابتلای گروهی از بیماران خونی به ایدز را موجب شده بود!!!


 نامور کارگردان فیلم در این نشست درباره لحن روایی فیلمش گفت:« فیلم بیشتر به صورت خبری کار شده و اگرچه دورنمایی از وضعیت بیمارانی که به این طریق مبتلا شده اند ارائه کرده اما نخواسته وارد جزییات زندگی آنها شود چراکه عمق فاجعه آن قدر تکان دهنده و دردآور بود که ممکن بود مخاطب را از تماشای فیلم بازدارد. ضمن اینکه بسیاری از خانواده های قربانیان این اتفاق هم راضی به گفتگو نبودند.»

کامران سرامی پور تهیه کننده «چند قطره خون» هم با ابراز این مطلب که وزارت بهداشت تاکنون غرامت بسیاری از قربانیان این حادثه را داده اظهار داشت:«شنیده هایی داریم مبنی بر اینکه شرکت درگیر این ماجرا با تغییر نام مجددا فعالیت خود را آغاز کرده و برای همین از وزارت بهداشت می خواهیم حتما در این باره تحقیقات لازم را انجام دهد.»

در بخشی از فیلم به پرداخت غرامت دولت به اغلب خانواده های درگیر ماجرا اشاره شده و بر این نکته هم تاکید شده که همچنان پرونده هایی هست که باز بوده و در جریان رسیدگی هستند.

نکته دردناک این نشست حضور تعدادی از خانواده های درگیر در این ماجرا به عنوان مهمان در محل نشست بود. در پایان نشست یکی از این مهمانان که مادر دو مبتلا به فرآورده های خوبی بود، به شدت به لحاظ روحی به هم ریخت و با ضجه ها و ناله هایش، عاجزانه خواستار پیگیری قضیه شد.

این مادر دردمند گفت یکی از فرزندانش را در اثر این اتفاق از دست داده و دیگری هم مبتلا به ایدز شده است! گویا فرزندان این مادر به هموفیلی مبتلا بوده اند و در جریان درمان هموفیلی مجبور به استفاده از این فرآورده های خونی آلوده شده اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها