کد خبر: ۱۷۰۶۰۳
زمان انتشار: ۱۹:۰۸     ۱۰ مهر ۱۳۹۲
بانک مرکزی آمریکا در گزارشی میزان بیکاری این کشور در سه ‌ماهه چهارم سال جاری میلادی را میان 7.1 تا 7.3 درصد برآورد کرد.

به گزارش 598، فدرال رزرو آمریکا در گزارشی در مورد برخی از شاخص‌‌های اقتصادی این کشور، متوسط بیکاری آمریکا در سه ماهه چهارم سال 2013 را میان 7.1 تا 7.3 درصد برآورد کرد.

همچنین تورم بر اساس مخارج مصرفی شخصی در بازه یک ساله سه ماهه چهارم سال 2012 تا سه ماهه چهارم سال 2013 نیز 1.1 تا 1.2 درصد برآورد شده که از پیش‌بینی 0.8 تا 1.2 درصدی در ماه ژوئن بیشتر است.

دولت فدرال آمریکا از نخستین روز اکتبر به علت عدم توافق 2 حزب اصلی در این کشور، جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها، بر سر تغییر در بودجه دولت فدرال تعطیل شد.

به گزارش فارس، تعطیلی دولت امریکا 800 هزار کارمند دولت آمریکا را به بیکاری کشاند و به مرخصی اجباری بدون حقوق فرستاد.

با در نظر گرفتن آمار بیکاری ارائه شده از سوی فدرال رزرو و وضعیت جدید دولت آمریکا به نظر نمی‌رسد، آمار درخشانی در مورد بیکاری در آینده نزدیک از نهادهای آمریکا شاهد باشیم.

این در حالی است که موسسات تحقیقاتی آمریکا روز گذشته از زیان روزانه 300 میلیون دلاری اقتصاد این کشور به علت بسته شدن فعالیت دولت آن خبر دادند. البته این خسارت به تعداد مدت این تعطیلی بستگی دارد.

پیش‌بینی می‌شود، در اثر این تعطیلی، رشد سالانه 2.2 درصدی این کشور در سه ماهه چهارم امسال به 0.2 درصد کاهش یابد و  تعطیلی 21 روزه نظیر مورد سال‌های 96-1995نیز می‌تواند رشد اقتصادی آمریکا را 0.9 تا 1.4 درصد کاهش دهد.

حجم بدهی آمریکا نیز ۱۶.۷تریلیون دلار شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها