کد خبر: ۱۷۰۵۲۰
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۱۰ مهر ۱۳۹۲
برخی منابع تونسی از قاچاق گازهای سارین و خردلی که از انبارهای ارتش لیبی از سوی تروریست‌ها به غارت رفته است، به سوریه خبر دادند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، رسانه‌های تونسی از قاچاق مواد شیمیایی از سوی تروریست‌های لیبیایی وابسته به انصار شریعت برای تروریست‌های مسلح در سوریه از طریق ترکیه با نظارت مقامات ترکیه‌ای خبر دادند.

یک منبع تونسی اعلام کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی نیروهای امنیتی تونس از یکی از اتباع لیبیایی موسوم به محمد ح. به‌عنوان شاهد عینی از خروج 86 خودرو از شهر مصراته لیبی در شب 25 سپتامبر گذشته [3 مهر ماه] خبر داد.

این شاهد عینی گزارش داد: علاوه بر خودروهای مذکور، تعدادی آمبولانس و بولدوزر و نیز تروریست‌هایی از تونس، لیبی، مصر و افغانستان که همگی وابسته به انصار شریعت شاخه تونس و لیبی بودند با پرچم القاعده به‌سوی منطقه‌ای در مرز با تونس حرکت کرده‌اند.

منبع تونسی بیان کرد: همراه این تروریست‌ها محموله‌های گاز خردل و سارین که از انبارهای ارتش لیبی به غارت برده‌اند، وجود داشته است و رهسپار سوریه از طریق ترکیه شده است اما گویا به‌خلاف دوره‌های قبلی این بار مسئولان ترکیه اجازه ورود این گازها را نداده‌اند اما در دفعات قبل از طریق خاک ترکیه گازهای شیمیایی برای تروریست‌ها ارسال شده است.

این منبع افزود: علت مخالفت ترکیه با ارسال این گازها و به‌خلاف دفعات قبلی ــ که اجازه ورود به گازهای شیمیایی را داده بود ــ نگرانی از رصد ماهواره‌ها بوده است.

از سوی دیگر نشریه آخر خبر تونس اعلام کرد: بیش از 1962 تونسی در سوریه کشته شده‌اند.

این روزنامه به‌نقل از لطفی بن جدو وزیر کشور تونس از ممانعت این کشور از حضور بیش از 6000 تونسی برای جهاد در سوریه خبر داد.

این رسانه به سفر تعدادی از تونسی‌ها از جمله عبدالسلام السعیدی 39ساله، فواد قرفی و وجدی مساهلی، زیاد معوانی به سوریه اشاره کرد.

این رسانه همچنین اعلام کرد: علاء شمام 24ساله، شکری المروانی 32ساله، نزار الروافی 24ساله و تعدادی دیگر از تروریست‌ها پس از اینکه خانواده‌های آنها مدتی از گم شدن آنها خبر داده بودند در تماس با خانواده‌های خود به حضور کنار گروه‌های سلفی و تکفیری در سوریه اشاره کردند.

این رسانه درباره چگونگی حضور تروریست‌ها در سوریه، مسیرهایی را که از آنجا به سوریه می‌روند، لیبی و مغرب دانسته است.

رسانه تونسی بیان کرد: به‌سبب قطع رابطه میان سوریه و تونس تعداد کشته‌شدگان و تونسی‌هایی که در سوریه زندانی هستند مشخص نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها