کد خبر: ۱۶۹۸۱۴
زمان انتشار: ۱۲:۲۶     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
وائل الحلقی نخست‌وزیر سوریه، گفت: دولت کشورش برای بازسازی این کشور در سال آینده مبلغ ۵۰ میلیارد لیره (۳۶۷ میلیون دلار) اختصاص داده است.

به گزارش598 به نقل از الجزیره، 30 ماه از زمان جنگ داخلی سوریا می‌گذرد، جنگی که ویرانی بزرگی را برای ساکنان آن و اقتصاد این کشور در بر داشت.

وائل الحلقی نخست وزیر سوریه در این خصوص گفت: دولت کشورش برای بازسازی این کشور در سال آینده مبلغ 50 میلیارد لیره (367 میلیون دلار) اختصاص داده است.

وی افزود: دولت سوریه بودجه‌ای مخصوص کمک رسانی و ساخت بناهای تخریبی اختصاص داده است که برای سال جاری به 30 میلیارد لیره (220 میلیون دلار) می‌رسد.

بنابر گزارش‌های جهانی، یک سوم منازل و هزاران مدرسه در سوریه بر اثر جنگی که بیش از دو سال در این کشور طول کشیده، تخریب شده است. همچنین بیشتر از چهار میلیون سوری بر اثر این جنگ مهاجرت کردند  و یک میلیون کودک هم از تحصیل دور ماندند.

همچنین صنایع بخش عمومی نساجی این کشور 17.6 میلیارد لیره (135 میلیون دلار) از زمان بحران سوریه خسارت دیده است این آمار جدای از خسارت‌های بخش خصوصی صنعت نساجی سوریه است.

بخش عمومی صنایع شیمیایی سوریه در ماه اوت مبلغ 4.3 میلیارد لیره (33 میلیون دلار) خسارت دیده است. به گفته عمر غلاونجی از مسئولان داخلی سوریه، موسسه‌های عمومی صنعتی 1.5 تریلیون لیره (11.5 میلیارد دلار) دچار خسارت شده‌اند.

 بخش کشاورزی سوریه، تامین غذا، انرژی، دارو از اولویت‌های کاری خود قرار داده است.

سازمان جهانی غذا (فاو) هفته گذشته در خصوص وخامت بحران امنیت غذایی سوریه هشدار داد.

طبق اعلام این سازمان‌ها تولید گندم سوریه به نسبت 40 درصد کاهش یافته است. نیاز این کشور 1.5 میلیون تن گندم برای سال 2013 و 2014 است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها