کد خبر: ۱۶۹۷۶۶
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۸ مهر ۱۳۹۲
وبلاگ آدما
درست وقتی که دولت جدید در حال پا گرفتن بود، آمریکا با اتخاذ شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران، پیام تازه‌ای به دولت و مردم ایران داد.

به گزارش 598، وبلاگ آدما نوشت: بر اساس افشاگری‌های «ادوار اسنودن» در خصوص جاسوسی آژانس های اطلاعاتی آمریکا از متحدین این کشور، در یادداشتی تحت عنوان «چرا باید به آمریکا اعتماد کنیم؟» هشدار داده شد که واشنگتن در مراودات بین المللی خود حتی در مواجهه با متحدانش نیز منطقی، صادقانه و معتمدانه عمل نمی‌کند، چه رسد در مواجهه با ایران که سال‌هاست در مخاصمه با ایلات متحده به سر می‌برد؛ هر چند که واشنگتن در مواجهه با ایران بارها این واقعیت را اثبات کرده است.

رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با مسئولان نظام در خصوص مذاکره با آمریکا و کشورهای غربی مانند انگلیس تأکید کردند که باید طرف مقابل را شناخت اما آمریکایی‌ها، هم غیر قابل اعتمادند، هم غیر منطقی و هم اینکه در برخوردشان صادق نیستند.

سخنان رهبر انقلاب در حالی مطرح شد که با روی کار آمدن دولت جدید در ایران چه در داخل کشور و چه در خارج عده‌ای تصور می‌کردند که بحث مذاکره با آمریکا بار دیگر قوت خواهد گرفت و تنش میان دو کشور کاهش خواهد یافت اما درست در زمانی که دولت جدید ایران در حال پا گرفتن بود، آمریکا با اتخاذ شدیدترین تحریم‌ها علیه ایران، پیام تازه‌ای به دولت جدید داد.

به این ترتیب مجدداً دروغ بودن اراده رهبران کاخ سفید برای مذاکره با ایران اثبات کرد که رفتار آمریکا نه در هنگام روی کار آمدن روحانی بلکه در طول سالیان متمادی و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نشان داده است که این کشور در روابط خود با ایران صداقت نداشته و همواره در این مسیر از در دشمنی وارد شده است و هیچ‌گاه نیز حاضر به عذرخواهی و پذیرفتن اشتباهات گذشته خود در برابر ملت ایران نبوده و نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها