کد خبر: ۱۶۹۱۹۸
زمان انتشار: ۱۷:۲۹     ۰۶ مهر ۱۳۹۲
«خبرگزاری دانشجو»؛ در یک سال گذشته که نرخ ارز در ایران بشدت افزایش یافته، عده ای همواره تصور می کردند که نشستن پای میز مذاکره با غرب نرخ ها را نزولی می کند، حال اگر این کشور غربی آمریکا باشد که دیگر نرخ دلار باید به کمتر از 1000 تومان دو سال گذشته برسد.

این تصور تا امروز صبح وجود داشت، یعنی بعد از گفت‌وگوی تلفنی شب گذشته روحانی با اوباما انتظار همه این بود که نرخ ها در بازار امروز بشدت افت کند، اما بعد از باز شدن بازارها، در ابتدای صبح ابتدا قیمت دلار و ارزهای دیگر اندکی کاهش یافت و قیمت دلار که در حدود 3000 تومان بود به 2950 تومان رسید، ولی بعد از چند ساعت قیمت دلار دوباره به مرز 3000 تومان رسید.

ادعای برخی مبنی بر اینکه دلیل گران شدن ارز، تحریم و فشار آمریکاست، امروز رنگ باخت؛ افرادی که کوچکترین نشانه ای از مذاکره را سبب پایین آمدن قیمت ها می دانستند، امروز به این نتیجه رسیدند که حتی مذاکره تلفنی روحانی و اوباما نیز نتوانست بر بازار تاثیر بگذارد؛ چرا که در اصل این آمریکا نبوده است که دلار را گران کرده که حال بخواهد با مذاکره پایین بیاورد.
باید به افرادی که منتظر بودند مذاکره ایران و آمریکا اقتصاد را دگرگون کند، گفت: چرخ اقتصاد با تولید می چرخد نه با تماس تلفنی.

از سوی دیگر اظهارات هفته گذشته رئیس کل بانک مرکزی را می توان دلیل عمده ثبات نرخ دلار بر روی 3000 تومان عنوان کرد؛ سیف دلار 2900 تومانی را متناسب اقتصاد ایران می داند و معتقد است که این قیمت کف است و نباید بیشتر از این کاهش یابد.

این اظهارات سیف در حالی است بیشترین انتقاد دولت یازدهم  به دولت دهم کاهش ارزش پول ملی و افزایش نرخ ارز بود.

یکی از خوانندگان خبر اظهارات ولی الله سیف در «خبرگزاری دانشجو» در کامنتی عنوان کرده است: چطور در دولت قبلی وقتی دلار بالا می رفت همین آقایون فریاد اقتصاد فروپاشید و ارزش پول ملی از بین رفت و مملکت خرابه شد سرمی‌دادند، ولی الان بالا رفتن دلار خوبه و مملکت گل و بلبل می شه... واقعاً که!!!!!!

خواننده دیگری می گوید: آقای سیف! 90 درصد مردم ایران قدرت خریدشان پایین است و دعا می کنند قیمت دلار 1000 تومان شود، 10 درصد دیگر مثل جناب عالی و ....می خواهند قیمت دلار بیش از 5000 تومان باشد چون برای شما سودش بیشتر است.

 

هم اکنون هر دلار آمریکا در بازار آزاد تهران 3050 تومان به فروش می رسد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها