کد خبر: ۱۶۸۹۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۶     ۰۵ مهر ۱۳۹۲
وزیر امور خارجه کشورمان بعد از نشست با گروه ۱+۵ گفت که دیدار کوتاهی در حاشیه این نشست با مقامات آمریکایی داشته و بر برداشته شدن تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران تأکید کرد.
 
به گزارش 598 به نقل از فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان پس از پایان نشست وزرای امور خارجه ایران و گروه 1+5 در نیویورک با بیان اینکه ایران متعهد به ادامه همکاری‌ها با طرف‌های دیگر است، گفت: امیدواریم به نتایج خوبی دست یابیم که منجر به حل مسئله هسته‌ای شود.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین عنوان کرد که دیدار کوتاهی با مقامات آمریکایی در حاشیه این نشست داشته و ۲ طرف بر ضرورت ادامه مباحث سیاسی برای پیشبرد و حل مسائل تأکید کرده‌اند.
 
وی درباره این دیدار گفت: این دیدار واقعی بود و انتظار می‌رود که بتواند مناقشات را در زمان مناسب حل کند.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد که جان کری از عزم اوباما برای پایان دادن به مسئله هسته‌ای ایران سخن گفته است.
 
ظریف با بیان اینکه به آنها گفتیم که ما به تعهداتمان پایبند هستیم، اظهار داشت: آمریکایی‌ها باید به تعهداتشان عمل کنند و به دنبال راه‌حل باشند و در سیاست خارجی خود از هوشیاری و آینده‌نگری استفاده کرده و حقوق مردم ایران را در نظر بگیرند.
 
وزیر امور خارجه درباره تحریم‌ها علیه ایران نیز با بیان اینکه این تحریم‌ها سازنده نیست و کاملا بی اساس است، تصریح کرد: این تحریم‌ها باید به طور کامل برداشته شود.
 
وی همچنین بر لغو تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان نیز تأکید کرد و گفت: تحریم‌های یکجانبه آمریکا نیز باید برداشته شود و این اقدام در کوتاه‌ترین زمان صورت گیرد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی درباره سطح مذاکرات ژنو نیز خاطرنشان کرد: در این باره گفت‌وگو می‌کنیم و در آینده در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها