کد خبر: ۱۶۸۸۸۲
زمان انتشار: ۱۳:۵۰     ۰۴ مهر ۱۳۹۲
جوان ۳۱ساله اي که به اتهام قتل يکي از بستگانش در مشهد دستگير شده است، ضمن اعتراف به ارتکاب جنايت گفت: وسوسه هاي شيطاني دستم را به خون آلوده کرد.
به گزارش خراسان، ساعت ۲۱شب نوزدهم شهريور گذشته، وقتي مرد جوان از سر کار به منزلش در روستاي هاشمي نژاد مشهد بازگشت، ناگهان با پيکر بي جان همسرش رو به رو شد که چادري به دور گردنش پيچيده شده بود.

مرد جوان بلافاصله موضوع را به پليس گزارش داد و دقايقي بعد مأموران کلانتري فردوسي عازم محل جنايت شدند. آنان با تأييد درستي خبر و حفظ صحنه حادثه، ماجرا را تلفني به قاضي علي اکبر صفائيان (قاضي ويژه قتل عمد در زمان حادثه) اعلام کردند و بدين ترتيب با حضور مقام قضايي و کارآگاهان اداره جنايي پليس آگاهي خراسان  رضوي، در منزل مذکور تحقيقات در اين باره آغاز شد. جسد مربوط به زن ۲۰ساله اي بود که آثار خفگي روي گردنش وجود داشت. در بررسي هاي بيشتر مشخص شد که عامل يا عاملان جنايت حدود ۵ميليون تومان طلا، مدارک و مقداري از لوازم منزل اين زن را نيز سرقت کرده اند.

همسر مقتول به قاضي ويژه قتل عمد گفت: من کارگر ساده اي هستم که در شهرستان طرقبه و شانديز کار مي کنم اما وقتي ساعت ۲۱ شب وارد منزل شدم جسد همسرم را ديدم که کف اتاق افتاده بود. اين گزارش حاکي است: با صدور دستوراتي از سوي قاضي صفائيان، جسد مقتول براي تعيين علت دقيق مرگ به پزشکي قانوني حمل شد و اين پرونده جنايي در پليس آگاهي خراسان رضوي مورد رسيدگي قرار گرفت. به دستور سرهنگ غلامي ثاني (رئيس اداره جنايي) گروهي از کارآگاهان به سرپرستي سروان سلطانيان عمليات شناسايي و دستگيري عامل يا عاملان اين جنايت را در دستور کار قرار دادند.

 آنان با جمع آوري مدارک و دلايل و همچنين سرنخ ها و آثار موجود در محل جنايت، حدود ۱۰مظنون را در اين ارتباط دستگير کردند اما بازجويي ها از مظنونان مشخص کرد که آنان در جنايت نقشي ندارند، تا اين که تحقيقات کارآگاهان روي مرد ۳۱ساله اي متمرکز شد که آن روز به در خانه مقتول مراجعه کرده بود. اين فرد که از بستگان مقتول نيز بود در يک عمليات پليسي و با صدور دستور قضايي از سوي قاضي ويژه قتل عمد در روستاي محل جنايت دستگير و به پليس آگاهي هدايت شد.

او که در اظهارات خود به تناقض گويي پرداخته بود، به ناچار لب به اعتراف گشود و راز اين جنايت را برملا کرد. او گفت: آن روز به خاطر اختلافات مالي و کينه اي که از همسر مقتول داشتم به در منزل آنان رفتم اما همسرش گفت او سر کار است و هنوز به منزل نيامده است. وي افزود: يک لحظه دچار وسوسه هاي شيطاني شدم و از او خواستم تا ليوان آبي برايم بياورد.

وقتي زن ۲۰ساله براي آوردن آب به آشپزخانه رفت، من هم پشت سر او وارد آشپزخانه شدم و در يک لحظه از پشت گردن او را گرفتم و فشار دادم. وقتي او بي جان روي زمين افتاد، چادري را برداشتم و به دور گردنش پيچاندم. سپس طلاهايش را از دستش خارج کردم و با برداشتن مقداري لوازم ديگر از محل فرار کردم.

متهم به قتل ادامه داد: طلاها را که حدود ۵ميليون تومان ارزش داشت به مبلغ يک ميليون و ۲۰۰هزار تومان فروختم. در پي اعترافات اين مرد، قاضي صفائيان دستور بازداشت موقت وي را صادر کرد تا زواياي پنهان اين پرونده جنايي روشن شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها